Ga naar inhoud

Hoe het 5e IDE apparaat aansluiten ??


Aanbevolen berichten

Het ligt in de bedoeling om tijdens de HCC-Beurs een DVD+/-RW-Writer aan te schaffen maar in mijn systeem zitten nu 2x Harddisk van 60 Gb, één als master en één als slave, en een CD-writer en DVD-player ook weer als master en slave. Dus als ik dit alles wil behouden hoe kan ik dan die DVD-writer er nog bij plaatsen?? (nb een writer/player eruit halen is mijn laatste optie) Met vriendelijke Groet, Ootjuh
Link naar reactie
Tsja makkelijkste is natuurlijk om je cd-brander eruit te halen, maar aangezien je dat liever niet wilt moet je wat anders verzinnen. Je kunt bijvoorbeeld een lossen IDE controller kopen en in een PCI slot proppen. Daar kun je dan je DVD-rewriter op gooien en eventueel nog iets anders. Maar let je er wel op dat je genoeg stroom hebt voor nog een extra apparaat erbij en voldoende ruimte.
Link naar reactie
RAID kaartje is inderdaad de beste oplossing - maar zet dan alle vaste schijven daarop, dan kun je alle spelers en branders over de IDE-kanalen verdelen. (Ter verduidelijking: aansluiten van vaste schijven op een RAID kaartje houdt niet automatisch in dat ze in een RAID configuratie worden opgenomen!) Branders kun je het beste als master op een IDE-kanaal kwijt, en als je on-the-fly wilt kopiëren dan horen lezer en brander niet op hetzelfde kanaal te zitten. Daarnaast heb je, met het RAID kaartje, een betere RAID mogelijkheid (als je die ooit wilt gebruiken) dan met on-board RAID controllers, want dat zijn in de regel 'lite' versies.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...