Ga naar inhoud

Help! mijn pc valt in herhaling,herhaling bij instalatie o.s


Aanbevolen berichten

:roll: Ik heb een leuk p.c. tje gekocht, 2e hands dus leeg. Goed, even windows erop en,, ja had ik gedacht! Ja de cd rom boot er word een partitie aangemaakt de voorberijding wordt netjes gestart. Op een gegeven moment meld de pc dat hij opnieuw opstart en daarna de instalatie zal vervolgen ( :evil: hier begint de ellende dus). Inderdaad herstart het sijsteem en vraagt vervolgens of hij moet opstarten vanaf cd. Kies ik nee, gebeurt er niets. Kies ik ja, start de instalatie voorberijding opnieuw wil partietie aanmaken en later weer opnieuw opstarten, en zo maar rondjes. Haal ik tijdens de herstart de cd eruit om hem op de hardisc te laten booten doet hij ook niets. Als ik boot met een floppy kan hij de hardisck niet eens vinden. De hardisc is overgens scoezie 10.000 rpm, en zo eentje heb ik nog nooit gehad. :( ben best wel radeloos, wie weet hoe ik deze Dell 420 aan de praat krijg???
Link naar reactie
[quote:872d84b446="elios"]eens je voorbereiding gedaan is moet je in je BIOS als eerste je harde schijf zetten om op te starten, de cdrom blijft in het station ... [/quote:872d84b446] Dit hoeft op zich niet. Windows 2000 of XP gaat na de keuze gewoon verder. Het kan zijn dat de software hangt, maarre, heel soms is het systeem aan het nadenken. Dat kost ook wel eens wat tijd. Als hulp is enige voortgangsinformatie zeer welkom. Dit zou overigens ook handig zijn om te weten wanneer het precies fout gaat. Nu blijft het gissen. Blijft zwart (hoe lang gewacht?), hangt na 35 minuten (ander topic gezien), tja beetje vaag. Wat meer systeem informatie en wat meer informatie over de Windows versie lijkt me zeer welkom.
Link naar reactie
[quote:5e38a8b436="spiderned"]Misschien handig om te vertellen welk OS je wilt installeren. En als je een SCSI-schijf heb, zal je wel eerst de drivers moeten installeren.[/quote:5e38a8b436] Het feit dat hij gewoon kon installeren betekent dat tijdens de installatie de juiste SCSI-drivers geladen zijn, want anders krijg je een foutmelding.
Link naar reactie
Ik weet nog steeds niet welk OS je gebruikt: ik ga ervan uit dat het Windows 2K/XP is. Druk dan bij het opstarten van de installatie op F6 en hou de bijgeleverde (?) diskette van je PC bij de hand waar de SCSI-driver opzit en steek hem erin, zodat die geladen kan worden. Of het kan zijn -zoals eerder is vermeld- dat je in de BIOS eerst floppy/CD-ROM en dan SCSI moet kiezen om op te starten (dus niet: HDD-0/1/2, want dat zijn IDE-schijven) en eventueel kiezen voor try other devices/other boot devices/SCSI (afhankelijk van de BIOS versie).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...