Ga naar inhoud

Hoe 2 harddisks met DVD en CD Writer indelen


Aanbevolen berichten

Hoe kan ik het beste een computer indelen met 2 harddisks, DVD-rom speler en CD-writer? Oplossing 1: Grootste harddisk (80 GB) primary master zetten met daarbij de DVD-rom als primary slave. En kleinste harddisk (20 Gb) secundary slave zetten met daarbij de Cd-writer als slave. Oplossing 2: Grootste harddisk primary master zetten met daarbij kleinste harddisk als primary slave en DVD-rom als secundary master met CD-writer als secundary slave. Wat is de beste oplossing en hoe moeten de jumpers staan?
Link naar reactie
[quote:c1f836ba26="Vandread"]hdd's als master cd/dvd's als slave is altijd het beste :)[/quote:c1f836ba26] Misschien wel het beste, maar praktisch vaak een probleem omdat de DVD/CD-ROM's bovenaan zitten en de harde schijven vaak onderaan en helemaal een probleem als de kast relatief groot is. Probeer maar eens met zo'n kabel die grote afstanden tussen DVD/CD-ROM en harde schijf te installeren bij een kast als de Lian Li PC60. Ik heb eigenlijk nooit goed begrepen waarom de uiteinden waaraan de schijven gekoppeld moeten worden zo dicht bij elkaar zitten: ze mogen maar max 15 cm van elkaar zitten of je hebt het zitten..... Ik heb een glazen Sunbeam kast en nu heb ik de DVD-writer gekoppeld aan de DVD-ROM en de twee harde schijven op IDE-0. Ik had liever ook de HDD's als master en de CD/DVD's als slave. Het gevolg is natuurlijk dat on the fly kopieren van DVD-ROM naar DVD-RW niet goed gaat (normaal gezien geen probleem door de smartburn functie, maar niet echt bevorderlijk voor de snelheid zullen we maar zeggen).
Link naar reactie
[quote:6bfa81d2ea="robin168"]Hoe kan ik het beste een computer indelen met 2 harddisks, DVD-rom speler en CD-writer? [/quote:6bfa81d2ea] Oplossing 1. Alleen ik neem aan dat je bedoelt. [code:1:6bfa81d2ea] Grootste harddisk (80 GB) primary master zetten met daarbij de DVD-rom als primary slave. En kleinste harddisk (20 Gb) secundary master zetten met daarbij de Cd-writer als slave. [/code:1:6bfa81d2ea] Dat wil zeggen, als het de bedoeling is om data en gedownloade bestanden te kunnen branden vanaf die 80 GB harddisk. Waarbij je dan die 80 GB harddisk dan indeelt in meerdere partities. [quote:6bfa81d2ea="robin168"]hoe moeten de jumpers staan?[/quote:6bfa81d2ea] Meestal zal dat wel op de harddisks staan. En anders wel op de website van de harddisk fabrikant. [quote:6bfa81d2ea="Nelson Lau"] Ik heb eigenlijk nooit goed begrepen waarom de uiteinden waaraan de schijven gekoppeld moeten worden zo dicht bij elkaar zitten: ze mogen maar max 15 cm van elkaar zitten of je hebt het zitten. [/quote:6bfa81d2ea] Dan heb je zeker zo een 45 cm standaard 80 pin ide flat-kabel. Deze 80 pin ide flat-kabels worden ook in de dubbele lengte verkocht. Dan kan de afstand tussen de twee ide apparaten ongeveer 30 cm worden.
Link naar reactie
Ik heb rounded IDE-kabels van Coolermaster, maar de afstand die overbrugd moet worden is denk ik 40 cm om het ideaal te bereiken van alle HDD's master en de CD/DVD-ROM's op slave. Dus zijn er van die metallic rounded IDE-kabels met een afstand van minstens 40 cm ? Geen normale flatkabels, want die staan niet mooi in mijn plexiglazen kast.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...