Ga naar inhoud

Foutmelding: RPC server gestopt


Aanbevolen berichten

Een paar dagen geleden kwam ik op het idee om mijn onboard RAID-controller, op mijn Gigabyte 7VAXP Ultra, eens te gaan gebruiken. Het betreft een Promise Fasttrak 133 lite. Na 2 schijven(beiden maxtor, ene 40GB andere 30GB beide zelfde serie) te hebben aangesloten mbv. RAID 0 en Windows XP te hebben geïnstalleerd heb ik continu foutmeldingen. RPC(Remote Procedure Call) server gestopt komt telkens in beeld en windows wordt afgesloten. Ook als ik RAID-controller uitschakel en windows opnieuw installeer blijft de foutmelding komen. Iemand misschien een idee waar het aan ligt? Mvg, Rik Hartman
Link naar reactie
[quote:5f0f701fc0="skilla"]Een paar dagen geleden kwam ik op het idee om mijn onboard RAID-controller, op mijn Gigabyte 7VAXP Ultra, eens te gaan gebruiken. Het betreft een Promise Fasttrak 133 lite. Na 2 schijven(beiden maxtor, ene 40GB andere 30GB beide zelfde serie) te hebben aangesloten mbv. RAID 0 en Windows XP te hebben geïnstalleerd heb ik continu foutmeldingen. RPC(Remote Procedure Call) server gestopt komt telkens in beeld en windows wordt afgesloten. Ook als ik RAID-controller uitschakel en windows opnieuw installeer blijft de foutmelding komen. Iemand misschien een idee waar het aan ligt? Mvg, Rik Hartman[/quote:5f0f701fc0] Als ik jou bericht zo lees weet ik vrijwel 99% zeker dat het het blaster virus is, dit blaster virus maakt gebruik van een lek in windows . Er is overgens een Patch voor , kijk maar even op deze site [url]http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2354406c-c5b6-44ac-9532-3de40f69c074&displaylang=nl[/url] en dan patch blaster rechts. Maar als ik jou was zal ik het virus eerst verwijderen , dat kan met FixBlast van Symantec (maker van norton). groetjes , BTW: Welkom op het forum ! :P :D
Link naar reactie
[quote:87360ddf64="skilla"]Dankje, Ik ga het proberen alleen ik kan het me niet voorstellen. Dit onder andere omdat Norton Antivirus altijd geupdate is geweest. En omdat ik al meerdere keren heb geformatteerd! Groet, Rik[/quote:87360ddf64] Oke , alleen het blaster virus heeft niets met Norton AntiVirus te maken , het is een lek in Windows XP , en die moet dus gedicht worden en dat kan met die patch. Vergeet trouwens ook niet om je Firewall regelmatig up te daten. Groeten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...