Ga naar inhoud

Tests in C!T... vreemde verschillen: is er meer info online?


Aanbevolen berichten

Waar kan ik op deze site meer info/staatjes/tabellen vinden van de tests uit C!T? Ik lees altijd de tests van computersystemen in C!T, en helemaal nu ik zelf een computer wil kopen! Toch vallen me steeds weer dingen op die ik niet snap... Zo stond er onlangs de gebruikelijke systeemtest in. Daarin stonden twee computers die HEEL erg op elkaar leken en in de resultaten ook heel dicht bij elkaar lagen. De gamesocre verschilde maar 1 puntje. Maar... de een had een Radeon 9600 Pro en de ander een Radeon 9800 Pro! Hoe kan dat nou ooit 1 punt schelen...? Ja, ander onderdelen hebben ook invloed, maar zoals ik al zei leken deze twee systemen wel heel erg op elkaar. Of een bepaalde monitor wordt in een monitortest goed bevonden en een maand later in een systeemtest niet echt goed genoemd. Al met al heb ik ZEER de behoefte aan uitgebreidere info. De tests zoals ze nu in de bladen staan zeggen me eigenlijk nul komma nul... Als de een een gamescore heeft van 100 en de ander 101 wil ik weten wat het echt verschil is! Bovendien kan je ook onmogelijk test met elkaar vergelijken omdat de gemiddelde score altijd 100 is... Het is ook maar net waar de redacteur aandacht aan geeft, welk onderdeel niet of wel geprezen of afgekraakt wordt. In het laatste nummer werd de Radeon 9800XT getest (als ik me niet vergis: ik heb 'm hier niet liggen). Daar stond uitgebreid bij wat het testsysteem was, maar... er stond echt helemaal niets in over de test zelf! Nog geen 1 simpel overzichtje. Ik vermoed dat dit een foutje is, of...? Wat heb je daar nou aan...? Ik vind C!T nog steeds leuk en lekker om te lezen, maar het is wel aardig oppervlakkig hier en daar...
Link naar reactie
zoek anders gewoon eens online @ google.. daar vind je ook zat reviews www.tomshardware.com www.anandtech.com www.tweakers.net and go on and go on.... er zijn plenty reviewsites, en ik zou ook nooit blindvaren op 1 enkele test, maar me er gewoon eerst goed in verdiepen, meerdere reviews lezen, en dan pas kopen... over die artikelen in de C!T; wel erg vreemd inderdaad, en ook niet echt profi... PB eens een mod, misschien kan die de betreffende reviewer eens vragen over het hoe of wat.. sommige mods hier maken ook stukken in de C!T, weet niet wie de stukjes hadden geschreven?
Link naar reactie
Het is idd zo dat de benchmarks weg gevallen zijn. Dat was zeker niet de bedoeling. Ik post ze daarom maar even hier. [img:adc348911b]http://slashhead.homestead.com/files/temp/benchmarks.jpg[/img:adc348911b] Wat diepgang betreft, de Radeon 9800XT is eigenlijk dezelfde kaart als de Radeon 9700/9800 pro. Niets nieuws onder de zon. Lees dit maar even: http://www.computertotaal.nl/reviews/prog.cfm?id=85 http://www.computertotaal.nl/reviews/prog.cfm?id=102 Opnieuw diep erin duiken is alleen maar een herhaling.
Link naar reactie
Okay, duidelijk, bedankt voor je reactie! Toch leuk om te zien dat de C!T-medewerkers zelf hier ook online zijn en nog zo snel reageren ook! Klasse. Ik moet toch eens vaker hier langskomen ('k zit meestal alleen op GoT) en wellicht ook eerder gewoon wat vragen i.p.v. meteen te gaan klagen... ;) Trouwens, da's zeker wel FLINK balen als je ziet dat je artikel en noeste arbeid door de vormgever (en eindredacteur) in feite om zeep is geholpen... (Ik ben zelf vormgever van (o.a.) bladen, dus ik weet wie ik de schuld moet geven...! ;) )
Link naar reactie
[quote:de30e894ae="Red Dragon"]Red Dragon Powered by Asus Radeon 9800XT 256MB | 3dmark '03 - 7098[/quote:de30e894ae] Sorry, dit is compleet OT maar ik ben toch gewoon ff benieuwd... ;) Ik zat net je sys te bekijken, de Red Dragon, en het viel me op dat je nog een Athlon 2500+ hebt en een 17" scherm, bijvoorbeeld. Ik dacht dat jullie als C!T medewerkers wel altijd de laatste spullen zouden hebben en zo: gratis gekregen van de liefhebbende fabrikanten. Ik stel me de redactie van C!T dan ook altijd voor als een soort hemel op aarde... Altijd alles nieuw en zo. Schijnbaar vergis ik me... Of moet je ook 'gewoon' je eigen spullen kopen...? Zal wel, want die fabrikanten zijn natuurlijk ook niet gek. Maar toch, stel de nieuwste processor komt binnen voor een review: waar gat die CPU dan heen als de tests gedaan zijn? Ja, 'k heb er geen moer mee te maken natuurlijk, maar ik ben gewoon benieuwd. :) Eens even kijken of ik nou wel of niet de C!T-personeelsadvertenties in de gaten moet houden... 8) Los van dat alles... een 9800XT op een Athlon 2500 werkt dus lekker... I zit namelijk aan een P4 3.0 te denken omdat lagere CPU's niet alles uit m'n beoogde 9800 Pro halen (ja, 'k heb 'maar' 1800 te besteden voor een compleet systeem, dus... ;:). Zal ik dan toch maar 'gewoon' een 2.8 kopen...?
Link naar reactie
Ik ben alleen maar Moderator voor het Computer! Totaal forum, het systeem in mijn onderschrift heb ik van mijn eigen geld moeten kopen. Ik weet wel wat er met de onderdelen gebeurd alleen dat kan Slashhead beter beantwoorden als ik omdat hij wel artikelen schrijft voor Computer! Totaal. Ik heb dus "slechts" een AthlonXP 2500+ en een 17" monitor omdat ik alles zelf heb betaald en mijn vrouw ook graag nog wat geld over wil houden voor andere dingen ;) CPU en Monitor staan op de vervang lijst voor 2004 overigens 8) Mijn AthlonXP 2500+ loopt op 3200+ waardes (+/- een P4 3ghz dus) een Radeon 9800XT in combinatie met een dergelijk systeem is heel erg snel. Als je +/- 1800 € te besteden hebt dan kan je het beste geen 9800XT nemen (beetje duur namelijk) maar een 9800PRO met een 2,8GH P4, dan houd je weer geld over voor andere onderdelen. Ps. de systeem specs van Slashhead al gezien? http://www.tweakers.net/gallery/31222/sys Dat is meer Computer! Totaal spul dan eigen spul ;) :)
Link naar reactie
[quote:7b721c25d8="Red Dragon"]Als je +/- 1800 € te besteden hebt dan kan je het beste geen 9800XT nemen (beetje duur namelijk) maar een 9800PRO met een 2,8GH P4, dan houd je weer geld over voor andere onderdelen.[/quote:7b721c25d8] Ja, deze combinatie komt echt elke keer weer terug als ik om advies vraag: ik denk dus dat ik daar maar voor ga! :) Alles wat je overhoudt kan je inderdaad weer goed besteden aan andere onderdelen (een goede monitor bijvoorbeeld). Ik heb 1800 te besteden dankzij een PC Privé Project. Ik heb m'n vrouw duidelijk weten te maken dat hoe méér ik uitgeef, hoe méér ik extra krijg! Dat je ondertussen dus alsnog heel veel gewoon zelf uitgeef, vertel ik er natuurlijk niet al te duidelijk bij... Nee geintje, ze vind het best: als ik maar gelukkig ben, als de rekeningen maar betaald kunnen worden en als zij maar achtet haar eigen laptop kan blijven msn'en is ALLES best... ;) Lucky me... ;) Tip: geef je vrouw een laptop, laat haar verslaafd raken aan msn (of iets dergelijks) en ze kan never nooit meer zeuren over teveel computeren omdat ze het zelf nog vaker doet.. ;)
Link naar reactie
[quote:dd44b8230b="Red Dragon"]...omdat ik alles zelf heb betaald en mijn vrouw ook graag nog wat geld over wil houden voor andere dingen ;)[/quote:dd44b8230b] TJA daar moet je ook rekening mee houden als je getrouwd bent he!! :wink: Ken het probleem, gelukkig heb ik wat dat betreft ook een heel makkelijke vrouw. Zolang het geld er is en de rekeningen en de rest ook betaald kan worden maakt het haar niets uit. Ik heb bovendien nog eens een eigen "hobby" spaarrekening vanwaar ik met het geld al helemaal kan doen wat ik wil.
Link naar reactie
[quote:68928c63f2="GreyHornet"][quote:68928c63f2]Ps. de systeem specs van Slashhead al gezien? http://www.tweakers.net/gallery/31222/sys [/quote:68928c63f2] LOL ik d8 dat alles terugging ?? voor zover ik dat eens gehoor heb..? egt die LCD-Schermen en die Videokaarten , Processors! omg[/quote:68928c63f2] Nope, niet alles gaat terug, sommige dingen wel maar veel mag men houden zoals je kan zien aan de spullen die Slashhead heeft, ik ben bij hem thuis geweest en ik kan zegen dat het er echt allemaal staat. 8) //hellogoodbye 1800 € kan je een prima pc mee maken, zeker als je voor de net besproken combinatie gaat, ik zie dat je elders al een topic hebt lopen daarover dus laat ik het hierbij //micky.g beetje off-topic maar ik kan zegen dat het bij ons er net zo aan toe gaat als bij jou, gelukkig 8) (dus ook eigen hobby rekening e.d.)
Link naar reactie
[quote:47691a666c="hellogoodbye"]Ik dacht dat jullie als C!T medewerkers wel altijd de laatste spullen zouden hebben en zo: gratis gekregen van de liefhebbende fabrikanten. Ik stel me de redactie van C!T dan ook altijd voor als een soort hemel op aarde... Altijd alles nieuw en zo. Schijnbaar vergis ik me... Of moet je ook 'gewoon' je eigen spullen kopen...? Zal wel, want die fabrikanten zijn natuurlijk ook niet gek. Maar toch, stel de nieuwste processor komt binnen voor een review: waar gat die CPU dan heen als de tests gedaan zijn?[/quote:47691a666c] Wat dacht je van "Retour afzender"? Ja dus, die spullen gaan gewoon retour. Dit is een veelgehoord misverstand, er komen soms zelfs mails binnen van mensen die zeggen "Ik zie dat jullie dit en dat getest hebben en dat wil ik ook wel hebben maar tis zo duur, ik bied 5 tientjes..." Ik ben zelf geen redactielid maar ik weet dat ze bij IDG onlangs allemaal een 17 inch Eizo TFT op het bureau hebben gekregen, maar daar is gewoon een normale zakelijke deal voor gesloten tussen de directie van de uitgeverij en een verkoper van Eizo spullen. Het is ook niet zo dat als er een nieuwe processor uitkomt die fabrikanten niets liever doen dan die spullen rond te strooien. Er komt dan doorgaans maar een of twee van die processoren zsm naar Nederland waar iedere redactie een paar dagen en soms zelfs maar een paar uren heeft, om de spullen te testen. Daarna komt zeker bij "hot hardware" de koerier alweer langs om het naar PCM, Hardwareinfo, PCActive enzo te brengen. Kortom.... redactieleden en medewerkers kopen gewoon net als jij hun spullen. Niet geloven? Kom komend weekeinde maar eens naar de Computer!Totaal-stand op de HCC, daar zul je zien dat iedereen zeker op zondagmiddag, net als jij aan het shoppen is voor zichzelf, ooms, tantes.... groetjes Edmond
Link naar reactie
[quote:bc2c31bc3b="Edmond Varwijk"]er komen soms zelfs mails binnen van mensen die zeggen "Ik zie dat jullie dit en dat getest hebben en dat wil ik ook wel hebben maar tis zo duur, ik bied 5 tientjes..."[/quote:bc2c31bc3b] LOL Die is helemaal grof, zeg! Ik was gewoon benieuwd naar hoe het ging: ik zou het niet in m'n kop halen om zulke vragen te stellen! Niet te geloven, zeg... ;) Sommige mensen doen ook alles om ergens goedkoop aan te komen...
Link naar reactie
[quote:1d5cc4ec0c="vincenzo"]julie testen tog zo'n top 5 van compleete systeemen heb je een deal met een paar fabrikanten of zo?[/quote:1d5cc4ec0c] Zover ik weet geen andere deal dan dat zij zo een systeem afstaan voor de test en garanderen dat die een bepaalde termijn na het verschijnen van de test, voor die prijs en in die samenstelling te koop moet zijn. Maar dat is alles wat ik er van weet. En ook die systemen, gewoon retour na test. mvrgroet Edmond
Link naar reactie
Nope, er wordt nauwelijks iets achtergehouden. Zo nu en dan een kaart als referentie, maar die gaat na 6 maanden gewoon weer retour. Ik gebruik referentie kaarten omdat ik elke test met frisse benchmarks draai en niet mijn scores na een halfjaar nog steeds gebruik zoals legio andere figuren doen. De spullen zijn test systemen zoals dat vermeld staat. Veel spul is zelf gekocht met mijn zuur verdiende freelancer praktijk. :evil:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...