Ga naar inhoud

PC tempraturen omlaag brengen


Aanbevolen berichten

Beste forummers, Ik heb een Chieftec Full Tower [url]http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=42180&productType=1§ionID=148[/url] met een aantal onderdelen erin (zie me sign) in deze kast heb ik nog geen case fans zitten en ben dit wel van plan aangezien de tempratuur van me moederbord een btje hoog wordt (zo'n 38 graden idle) me processor blijft wel op fatsoenlijke tempraturen. Nu wil ik 2 casefans aan gaan schaffen en een HD koeler (dat ding wordt me ook een btje te warm) alleen nu is mijn vraag: Waar kan ik de casefans het beste plaatsen en hebben jullie aanbevelingen voor een bepaald merk&type casefans en HD koeler? Het liefst redelijk stille fans en een HD koeler zonder fannetjes. De prijs boeit niet zoveel zolang het totaal maar niet boven de 100 euro komt ofzo :D
Link naar reactie
Voor een tiental euro's moet het ook wel lukken. Op zich gaat niet om de toeren maar om de luchtverplaatsing. Een zwak briesje kan al heel veel opleveren. Kan er aan de voorzijde een ventilator worden geplaatst? Zit die harde schijf dan rechtstreeks in die luchtstroom, zo ja, dan is dat de makkelijkste en goedkoopste oplossing. Aan de achterzijde eventueel case fans plaatsen om weer uit de kast te halen.
Link naar reactie
koop 4 papst of enermax 80 mm fans 2 voor 2 achter klik ze in die speciaal ervoor bedoelde houders als het goed is zitten je hdd's in zo'n metaal doos geval en daar zit oa zo'n klikhouder in en daar koel je dus je hdd mee... simpel ik heb een chieftec dragon bigtower ... en de fans aan de voorkant houden me 2x 80 gig heerlijk cool :) systeem temp ligt trouwes ook aan waar het sensortje zit... soms zitten ze naast warme onderdelen ofzo dus erg representatief zijn ze soms niet
Link naar reactie
[quote:dfbfef5919="R-bin"]Dat lijkt me inderdaad wel een goed idee, ik koop denk ik 2 papst fannetjes, plaats de ene voor me HD en die andere achterin. Als dit de tempratuur niet genoeg naar benede brengt dan koop ik er nog 2 bij :D[/quote:dfbfef5919] kijk weet je wat het is... die papst zijn reuze stil maarrrrr dit merk je ook in de airflow, deze is vrij laag, dus zeker met zo'n redelijk ruimtelijke case zal je denk ik beter verschil merken als je er 4 in stopt.... maar als je geen rembourskosten oid hebt dan kan je inderdaad gewoon eerst 2 kopen.... meer kan altijd nog en het is zowiezo goed voor je hardware :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...