Ga naar inhoud

Garantie Hard Drive


Aanbevolen berichten

De afmetingen zeggen niet zoveel zoals BrigitteW al aangeeft. Persoonlijk vind ik een harde schijf stuk als de diagnostische software van de fabrikant dat aangeeft of als er zo'n beetje 50 of meer slechte sectoren opzitten. Een paar meer of minder maakt niet zoveel uit, want een maand later is het meestal nog veel meer. Het is een teken dat de schijf slecht gaat worden. Een slechte schijf die de informatie nog tenminste 1 week bewaart (maar ja, zeker ben je nooit) zou nog enigszins bruikbaar kunnen zijn voor zeer tijdelijke opslag.
Link naar reactie
Shadow Figure heeft een hd-crash gehad, dat kunnen jullie niet weten want dat heeft hij niet in zijn post vermeld. Het betrof een maxtor geloof ik. Na al een tijd rare klik geluiden bagaf de schijf het, na veel gedoe is hij er in geslaagd om de schijf weer te partitioneren... Het is volgens mij gewoon een kwestie van tijd voordat de schijf de geest geeft. Normaal heb je minimaal 1 jaar garantie, soms 3 jaar fabrieksgarantie. Echter het is de vraag hoe een winkel het opvat dat je met een 1 jaar oude schijf aan komt zetten die het, 'nog wel....', doet.
Link naar reactie
ik zal het hele verhaal even vertellen. ik had deze hd iets meer dan een jaar geleden gekocht dus dat ik er nog 3 jaar garantie op heb (net op tijd) sinds ik hem heb was altijd bij het opstarten hoorde ik altijd metaal tikken van windows ook bij het scannen van.... en het defragmenteren van de hd Sinds ik gister thuis kwam van stage zou ik mijn computer opstarten. en in het bios hoorde ik bij hardware detectie een stuiterend tik geluid en toen wou windows niet opstarten begon te zeuren over Himem.sys ben ik daarna backups aan het maken via xcopy op mijn andere harde schijf was ongeveer op de helft met backups toen liep ie vast en toen was mijn hd ondetectbaar. heb ik mijn pc een uurtje uit laten staan heb ik weer opgestart toen heb ik de rest nog overlaten zetten en daarna heb ik format c: uitgevoerd (nu ben ik op mijn stage mijn hd aan het testen maar ik hoor hem niet meer tikken) en nu mis ik 2 gig van mijn hardeschijf zelf en dan bedoel ik geen data
Link naar reactie
Na een format krijg je overzichtje te zien hoeveel slechte sectoren er op staan. Misschien dat er ook nog wel ergens een log bestandje van bestaat. In dit soort gevallen heel goed kijken naar elk brokje (slechte) informatie dat wordt getoond. Overigens heb ik slechts 1 Maxtor 40GB/5400rpm schijf. Mijn indruk is dat die goed presteert. Met Seagate schijven heb ik zelf slechte ervaringen. De service is daarentegen wel okay. Met mijn IBM schijf hetzelfde. De eerste werkte nog geen dag (die had dus nooit naar de winkel gemogen ... De vervanger doet het na bijn 1 1/2 jaar nog steeds. Dat is voor mij dus ook de langst werkende harde schijf met een capaciteit van meer dan 30 GB gezien over een periode van 3 1/2 jaar. Dus mijn indruk is dat er slecht spul wordt verkocht. Die IBM vertrouw ik ook niet zo. Deze bevat nog wel de oorspronkelijk W98, W2K en WXP installatie. Dus ja, misschien wordt dat dan toch mijn beste merk. Het is tot nog toe ook mijn snelste schijf.
Link naar reactie
[quote:a6fac70d54="Shadow_figure"]na de format gaf ie niks aan over bad sectors en bij power max gaf ie ook niks aan maar het valt mij op dat alle hd boven de 30 gig na een bepaalde tijd gewoon kapot gaan en houden het hooguit 3 jaar uit terwijl oudere hd's het nu nog heel goed doen zonder bad sectors[/quote:a6fac70d54] Zijn de 40 en60 Gig schijven al zolang op de markt , dus 3,5 jaar ???? Ik ben zeer te spreken over Maxtor (7 stuks die het allemaal nog doen) Je hebt denk ik een maandagmorgen model te pakken of het eea is door een andere oorzaak kaduuk gegaan.
Link naar reactie
[quote:473faa493d="Computerfreakje"]Ik heb dit probleem ook , ik heb een Western Digital WD400 Special Edition 40GB , en die is ook maar 37,66 Gigabyte. Hoe kan dit eigelijk ?[/quote:473faa493d] Gerben gaf net al een voorbeeld van de TS dan, dat is gelijk ook de oorzaak: [quote:473faa493d="gerben"]Harddiskfabrikanten rekenen decimaal, computers rekenen binair. 59.000.000.000/1024*1024*1024=54.948[/quote:473faa493d] In jou geval is het dan: 40.000.000.000/(1024*1024*1024)=37,25 GB Komt al veel meer in de buurt van je 37,66 GB :wink: :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...