Ga naar inhoud

USB PCI card werkt niet goed


Aanbevolen berichten

K7S5a AMD Athlon XP 1700+ 256 MB DDR RAM Win XP Pro NL Heb net een (nieuwe) TRust 2 poorts USB PCI card geinstalleerd. Gaat netjes, WIndows herekdn hem en heeft de driver ook zelf geinstalleerd. De apparaten die ik echter aansluit op beide poorten werken niet correct. Een Sweex multi-cardreader wordt helemaal niet herkend en de webcam wel, maar geeft alleen zwart beeld. Voor beide apparaten geld dat ze wel correct werken op de Onboard USB poort(!) Heb de PCi card ook al es in een anders slot gedaan, maar dat maakt niet uit. Is nu de conclusie dat de card defect is?
Link naar reactie
dank voor reacties mensen! Geen drivers bij de card er staat in de manual dat elke windows versie zelf de kaart zal installeren Op zich klopt dat dus ook wel.. en mijn windows is al helemaal ge-update, op ServicePack1 na. die gaf mijn systeem zoveel vertraging. die heb ik er snel weer afgeflikkerd. Maar ik weet dat SP1 ondersteuning voor USB 2.0 mogelijk maakt. Maarrr.. deze kaart en de apparaten zijn dat niet(!)
Link naar reactie
[quote:2191d54ec7]Hoe kan het trouwens zijn dat sp1 voor vertraging zorgt. Ik denk dat er dan toch iets niet helemaal lekker geconfigureert staat. [/quote:2191d54ec7] dat is een algemeen bekend probleem op sommige systemen. zelfs Microsoft bevestigd dat op de site. maar als je het goed vind wil ik daar niet op door gaan omdat ik alweer voorzie dat we heel erg van de kwestie gaan afwijken :lol: Ik heb nog wat aanvullende info: IRq's: IRQ 9 Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI OK IRQ 5 NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 OK IRQ 0 Systeemtimer OK IRQ 8 Systeem-CMOS/Real-timeklok OK IRQ 13 Numerieke-gegevensprocessor OK IRQ 12 Trust Ami Mouse 300 Dual Scroll OK IRQ 1 Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord OK IRQ 6 Standaarddiskettestationcontroller OK IRQ 4 Communicatiepoort (COM1) OK IRQ 3 Communicatiepoort (COM2) OK IRQ 10 Met MPU-401 compatibel MIDI-apparaat OK IRQ 11 SiS 7001 PCI naar USB open host-controller OK IRQ 11 SiS 7001 PCI naar USB open host-controller OK IRQ 11 CMI8738/C3DX PCI Audio Device OK IRQ 11 OPTi 82C861 PCI naar USB Open host-controller OK IRQ 11 Intel 21041-Based PCI Ethernet Adapter (Generic) #2 OK IRQ 14 Primair IDE-kanaal OK IRQ 15 Secundair IDE-kanaal OK Kan iemand hier iets mee, ik zie dat op 11 wel veel apparaten zitten. Hoe verander ik uberhaupt de posities, en zal dat het probleem oplossen?
Link naar reactie
[quote:21be17a26b="Henk."][quote:21be17a26b]Hoe kan het trouwens zijn dat sp1 voor vertraging zorgt. Ik denk dat er dan toch iets niet helemaal lekker geconfigureert staat. [/quote:21be17a26b] dat is een algemeen bekend probleem op sommige systemen. zelfs Microsoft bevestigd dat op de site. maar als je het goed vind wil ik daar niet op door gaan omdat ik alweer voorzie dat we heel erg van de kwestie gaan afwijken :lol: Ik heb nog wat aanvullende info: IRq's: IRQ 9 Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI OK IRQ 5 NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 OK IRQ 0 Systeemtimer OK IRQ 8 Systeem-CMOS/Real-timeklok OK IRQ 13 Numerieke-gegevensprocessor OK IRQ 12 Trust Ami Mouse 300 Dual Scroll OK IRQ 1 Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord OK IRQ 6 Standaarddiskettestationcontroller OK IRQ 4 Communicatiepoort (COM1) OK IRQ 3 Communicatiepoort (COM2) OK IRQ 10 Met MPU-401 compatibel MIDI-apparaat OK IRQ 11 SiS 7001 PCI naar USB open host-controller OK IRQ 11 SiS 7001 PCI naar USB open host-controller OK IRQ 11 CMI8738/C3DX PCI Audio Device OK IRQ 11 OPTi 82C861 PCI naar USB Open host-controller OK [b:21be17a26b]IRQ 11 Intel 21041-Based PCI Ethernet Adapter (Generic) #2 OK [/b:21be17a26b] IRQ 14 Primair IDE-kanaal OK IRQ 15 Secundair IDE-kanaal OK Kan iemand hier iets mee, ik zie dat op 11 wel veel apparaten zitten. Hoe verander ik uberhaupt de posities, en zal dat het probleem oplossen?[/quote:21be17a26b] Plaats het vetgedrukte in een ander PCI slotje, dan wordt het (als het goed is) IRQ veranderd
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...