Ga naar inhoud

HP Deskjet 920c


Aanbevolen berichten

Vanaf de site van HP, en ik vroeg alleen maar om een driver..., een gigantisch bestand van 16.2 MB gedownload. Een exe-extensie, dus op uitvoeren geklikt - en dan begint dat ding met de installatie van printer-software. En ik wou alleen maar een driver... Afijn, na de installatie van de software was de printer dus nog steeds niet geïnstalleerd. Handmatig installeren dan maar, en voor de driver verwijzen naar de mappen die bij de setup van de software waren aangemaakt. Geen driver te vinden... in welke map dan ook. Heeft iemand misschien dezelfde ervaring met het HP-rampengebeuren, en een oplossing?
Link naar reactie
[quote:29516bebbf="Brbnts rkl"]Heeft iemand misschien dezelfde ervaring met het HP-rampengebeuren, en een oplossing?[/quote:29516bebbf]De Windows printers zijn zover ik weet, Plug and Play. Dat wil zeggen, dat bij een nu vrij normale printerpoort (EPP of ECP), de printer door WIndows herkend wordt. Dit zou de eerste stap moeten zijn voor de installatie van de printer software. In het algemeen moet de printer software wel vooraf geïnstalleerd worden, nadien weet Windows hoe die er met die printer om moet gaan. Los daarvan zou de printer ook gewoon geinstalleerd moeten kunnen worden, om die bijvoorbeeld ergens op het netwerk zit of dat een standaard (oorspronkelijke versie) printerpoort wordt gebruikt. TOt nu toe niet echt problemen ondervonden. SOms is de WIndows versie wel onduidelijk aangegeven (bv ondersteuning voor alle Windows versies). Sommige drivers zitten bijvoorbeeld standaard in Windows XP, en dan maakt HP er dus zelf geen drivers meer voor.
Link naar reactie
In het (uitgepakte) grote bestand wat ik downloadde (wat een woord...) zat een map NLD met daaronder een map DRIVERS en daaronder een map WIN2K_XP. Ideale plaats voor een driver, zou je zeggen, maar als Windows de printer ontdekt en om een driver vraagt, en ik naar die map (\nld\drivers\win2k_xp) wijs, waar dan ook nog twee inf-bestanden in staan, en zeg: doe maar - dan verwacht ik niet dat Windows zegt: geen driver gevonden!
Link naar reactie
HP is idd een beetje vaag. Een tijd geleden heb ik bij kennissen een HP2110 combi scanner/printer geïnstalleerd. de "driver" daarvan is een slordige 156MB(!) groot: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?lc=nl&cc=nl&tool=softwareCategory&product=79488&os=20 Er wordt namelijk ook ongevraagt meteen een berg met foto-bewerk/kopieer/album/printer blablabla software geïnstalleerd die vervolgens niet eens fatsoenlijk te verwijderen is. Vandaar dat ik niet snel voor HP zal kiezen.
Link naar reactie
[quote:d14c4ace28="Captain_Kansloos"]Vandaar dat ik niet snel voor HP zal kiezen.[/quote:d14c4ace28]Ik ook niet meer. Wat een zooi. Ik heb een pagina gevonden ([url]http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericDocument?lc=nl&cc=nl&docname=bdd08800[/url]) waarop de installatieprocedure -foutief!- staat beschreven, en waar voor problemen wordt verwezen naar het HP-doolhof voor klantondersteuning... Dat ding gaat NU het raam uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...