Ga naar inhoud

Waar moet je op letten als je een dvd-brander koopt?


Aanbevolen berichten

Zo uitgebreid mogelijk: Dan wil je waarschijnlijk eentje waarbij je niet hoeft te kiezen tussen DVD-R(W) en DVD+R(W). Ga je er ook CD-R(W) mee branden? Er zijn ook DVD-branders die high-speed CD-R(W)'s kunnen branden, let daarop. Als je van veel (legale) software erbij houdt, kies je voor een retail-versie i.p.v. bulk. Betaalbare prijs: Velen zweren bij de NEC ND-1300A, maar tegenwoordig heeft Lite-On ook een voordelige 4-speed DVD+/-R(W) brander en soms vind je ook van Pioneer een leuke aanbieding, zie bijv. deze link voor de Pioneer DVR-106 (heb ik ook, brandt prima t.b.v. m'n KISS DP-450 Divx player :D ): http://www.opus.nl/produkten_specific.asp?sid=167&gid=18
Link naar reactie
[quote:a0e386a1ba="lion_size"]... , en dat ik ze bijv in alle dvd-spelers kan afspelen.[/quote:a0e386a1ba] En wie wil dat niet? Realiseer je wel dat het meestal goedkoper en minder tijdronvend is die ene probleem dvd afspeler gewoon te vervangen. Zelf een tijdje gekozen voor een Nec1100 vanwege de prijs. Dat de prijs zo snel nog zou zakken, tja, dan was de keus 2 maand later anders geworden. maar beter? Kijkend naar de topics in het Multimedia forum, niet (Nec 1300) zo'n goede keus of toch wel? De Mediamarkt heeft nu een BTC +/- brander voor 120 euro. Zijn geld waard, geen idee. Wel een winkel in de buurt die echte garantie geeft. Als ik nog niks had, dan had ik die misschien gekocht. Persoonlijk wil ik niet een verzameling merk CD+/-R/RW's hebben die het misschien altijd doen of geschikt voor die ene speler van een kennis. Ik heb toendertijd een aantal merken gekocht. Zoals Sentinel, Imation, Fuji (nog niet gebruikt) en Platinum. Met branden nog geen problemen gehad. Kennelijk kan geen enkel merk garanderen dat de schijf na 10 jaar nog leesbaar is, dus ja, waarom zou ik dan de dure schijven kopen en uitproberen? Die Fuji was overigens een "dure" schijf. Mijn hoofdtoepassing is data backup, en zo nu en dan een video dvd. Ik stel zelf niet zoveel eisen. Ik hoop dat de fabrikant gewoon zijn werk gedaan heeft. En dat de vakbladen tijdig de grote missers er tussen uithalen.
Link naar reactie
[quote:07ed6d14b7="lion_size"]Wat is het verschil tussen Retail en bulk[/quote:07ed6d14b7] Voor je keuze maakt dat niet zoveel uit. Voor de laagste prijs is het bulk, vaak in een zakje verpakt. Verschil is de verpakking en de wel/niet bijgeleverde software en de handleiding ... Het heeft alles met de prijs te maken, een lage prijs betekent uiteindelijk meer zoeken naar echt bruikbare software.
Link naar reactie
[quote:f0cdfcfaab="Hans.Vosman"][quote:f0cdfcfaab="lion_size"]Wat is het verschil tussen Retail en bulk[/quote:f0cdfcfaab] Voor je keuze maakt dat niet zoveel uit. Voor de laagste prijs is het bulk, vaak in een zakje verpakt. Verschil is de verpakking en de wel/niet bijgeleverde software en de handleiding ... Het heeft alles met de prijs te maken, een lage prijs betekent uiteindelijk meer zoeken naar echt bruikbare software.[/quote:f0cdfcfaab] formeel gezien is er een strengere eindcontrole bij retail, deze moeten het doen en een bulk behoort het te doen. Bij retail dacht ik dat je de garantie kan claimen bij de fabrikant en bij bulk gaat de garantie via de leverancier.
Link naar reactie
[quote:ae64bbfcb7="lion_size"] ... , en dat ik ze bijv in alle dvd-spelers kan afspelen. [/quote:ae64bbfcb7] Weet je wel of je dvd-spelers wel DVD-R(W) en/of DVD+R(W) ondersteunen? Als de fabrikant dat niet expliciet kan aangeven, wordt het lastig. Het kan dan nl. per merk schijfje verschillen of de DVD-speler je gebrande schijfje "pakt" of niet. Over het algemeen kun je stellen dat oudere DVD-spelers geen DVD+R(W) afspelen, met DVD-R(W) heb je meer kans, omdat die hun informatie beter refelecteren dan DVD+R(W). En als je geld over hebt, neem je een DVD-speler die echt alles speelt, bijv, de Yamada DVX-6000: http://www.tweakers.net/pricewatch/69664
Link naar reactie
Hallo allemaal, ik wil jullie eerst ff bedamken voor de handige tips, maarre die dvx6000 is een component dvd-speler. :-? Ik heb m nodig voor mijn pc, zo'n inbouw brandertje. Ik zou graag een dvd-brander willen hebben die + en - kan lezen en branden. En dat ie ook nog in mijn dvd-speler kan van de tv, that's it. Nog specifieke budget merkjes? :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...