Ga naar inhoud

laptop start niet op vanaf cd-rom


Aanbevolen berichten

hallo! ik heb een acer TravelMate 517TE nou wil ik Windows XP gaan instaleren dus ik dacht, doe ik mijn cd erin. In mijn eigen computer start ie dan gewoon op van de cd, maar in m'n laptop dus niet, ik heb een de opstart volgorde goed staan: eerst cd, dan floppy en daarna harde schijf, als ik er een floppy in doe, dan reageert ie daar wel op?! Wat kan ik hier aan doen?!
Link naar reactie
Waarschijnlijk kan het veel makkelijker. Ga naar je bios (druk vlak na het aanzetten van je pc op DEL (eventueel meerdere keren) ) en ga naar Advanced Bios Settings. Daar ga je naar de Boot Sequence. Druk op enter, en verander de instellingen zo dat de floppy je 1e bootdevice is, cdrom 2e en hd 3e. Als je niet die boot sequence optie hebt, dan moet je gewoon direct in je Advanced Bios Settings zoeken naar First Boot Device, Second Boot Dev.... Daar breng je de wijzigingen aan zoals hierboven aangegeven. Ga dan terug naar het hoofdscherm van je bios en plaats de cd van windows in je cdrom (als je dat niet al had gedaan). Kies dan Save and Exit. Nu herstart je pc, en al het goed is wordt nu de cd geladen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...