Ga naar inhoud

PC bouwen!


Aanbevolen berichten

Heb dit weekend mijn oude pc tijdens het flashen verknald(klote) en zoek een nieuwe. Heb al een WD van 80 GB en een monitor, netwerkkaart, kaartje met vier USB aabsluitingen 2.0. Dat is het! Wil nog wel een 250 euro uitgeven..oid Zag een aanbod staan:Aangeboden: AMD 2500+, MSI K7N2 , + Kast ( 300 watt ) , zonder HD, kaarten en geheugen voor 199 euro. Zoek ook zoiets waarbij ik een mobo met procesor heb en geen gedoe heb met het flashen en zo. Hoeft niet de snelste pc te zijn maar wel eentje met een mobo dat gemakkelijk te upgraden is. Jan
Link naar reactie
Op mijn Fd stond het flashhprogramma. En ineens stopte de FD ( rarara) en is de flash niet voltooid. ................................................................... Zag dit op aangeboden op internet. is het iets? een Asus A7V 266-C moederbord met een AMD Athlon@XP+ processor erop, incl. Titan cooler. Processor: AMD Athlon XP 2000+ 1667 MHz 128/256 KB Socket A 266 MHz FSB kosten: 125 euro Eventueel met 1X 512MB DDR Ram 266 Mhz. Vaste prijs is dan 175 EURO Het moederboard is ong. een jaar oud. Alle toebehoren zitten erbij o.a. CD-Rom met drivers en software Handleiding e.d.en in de originele doos.
Link naar reactie
[quote:6f367c1477="Jan2000"]Op mijn Fd stond het flashhprogramma. En ineens stopte de FD ( rarara) en is de flash niet voltooid. [/quote:6f367c1477] Oh, ik denk al [quote:6f367c1477="Jan2000"] Zag dit op aangeboden op internet. is het iets? een Asus A7V 266-C moederbord met een AMD Athlon@XP+ processor erop, incl. Titan cooler. kosten: 125 euro [/quote:6f367c1477] Zou ik wel doen, zit er wel een chipset op? Prijs mag ietsje omlaag. [quote:6f367c1477="Jan2000"] Eventueel met 1X 512MB DDR Ram 266 Mhz. Vaste prijs is dan 175 EURO [/quote:6f367c1477] 175 euro voor 512 mbram :o ? Zou ik dus echt niet doen. [quote:6f367c1477="Jan2000"] Het moederboard is ong. een jaar oud. Alle toebehoren zitten erbij o.a. CD-Rom met drivers en software Handleiding e.d.en in de originele doos.[/quote:6f367c1477] CD-ROM drivers en software bij een mobo...? Of levert hij/zij dat gewoon als extraatje erbij?
Link naar reactie
[quote:e5579b847d="Vandread"]op ieder mainboard zit een chipset..... :roll: [/quote:e5579b847d] Kan je eraf halen :D [quote:e5579b847d="Vandread"] denk eerder 50 euro voor 512.... (175-125 zonder ;))[/quote:e5579b847d] Oh ik denk al. [quote:e5579b847d="gerben"]Zou je eerst niet eens proberen het mobo door een professional te laten flashen? Kost je een paar tientjes. Een nieuwe pc is wel een beetje erg rigoureuze oplossing.[/quote:e5579b847d] Ja, idd een betere oplossing. Als dat niet lukt, kan je niet gewoon een andere bios/cmos erin zetten, die resetten, en dan heb je weer een goede pc. Of ligt het niet zo makkelijk?
Link naar reactie
Mijn PC start helemaal niet meer op. Na de flash, die vastliep, heb ik de PC gereset...en nu uitgedaan en bijna nadien het raam uitgegooid. En ik heb me laten vertellen dat het nu gedaan is met het mobo. Maar heb er wel weer van geleerd. Dus daarvandaan een nieuwe pc. Maar..kennelijk kan dat mobo toch nog weer aan de praat komen? Jan
Link naar reactie
Ik zie hier allemaal domme antwoorden :roll: Een chipset kan je er niet vanaf halen; hoe kom je erbij? Ja, los solderen :lol: Waarom (zoals Gerben al zei) een compleet nieuwe PC? Koop gewoon een ander mobo, waar je processor op past. En een BIOS chip kan je bestellen bij de leverancier, maar hou er rekening mee dat dat heel kostbaar is. Kan je net zo goed een ander mobo kopen. En als je dan toch perse je eigen mobo wilt blijven gebruiken, voer je toch gewoon een hotflash uit. Ervaring zat zo te zien hier. :lol:
Link naar reactie
[quote:ee6b47e676="turbo-pascal"][quote:ee6b47e676="Vandread"]op ieder mainboard zit een chipset..... :roll: [/quote:ee6b47e676] Kan je eraf halen :D[/quote:ee6b47e676] tuurlijk knul..... ff de NB en de SB eraf halen .... [img:ee6b47e676]http://www.ranchorelaxo.nl/html/images/smiles/wicked.gif[/img:ee6b47e676] @ TS: kijk eens naar je mainboard en pak de manual erbij, daar staat in waar de bios zit, op sommige mainboards zit de bios in zo'n .... uh rechthoekig socketje zeg maar ( 2x2 cm ofzo) dus kan hij eruit, op andere mainboards zit hij gewoon vast aan het mainboard
Link naar reactie
Heb de Bioschip eruit gehaald. Zijn wel wat pootjes verbogen maar heb die rechtgezet met een tangetje. Kan deze chip daar overigens tegen? De plaats staat idd vermeld in de manual van het MOBO.Inmiddels via internet mailcontact gehad met de Europesche dealer en die nemen contact op met de dealer in Nederland om me verder te helpen. Maar wat is een hotflash? Mijn computer doet op dit moment niets als ik de opstardiskette erin stop en opstart van A:. Hij leest heel even van A en dan stopt het. En ben niet zo thuis in comp.. dus liever niet van die 'moeilijke woorden' Thnxs Jan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...