Ga naar inhoud

M'n tweede harde schijf wordt niet gevonden


Aanbevolen berichten

Merk is Minebea Electronics Output max. is 145 W. Het probleem is dat ik de pc compleet aangeleverd heb gekregen, maar dat hij op een of andere manier niet m'n eigen (tweede) harde schijf wil zien. Zonder (dus in originele status) boot hij goed. Met extra cd-romspeler ook alles oke, maar zodra ik die tweede harde schijf aansluit start de pc niet meer op. Als ik dan de (2e) harde schijf weer loskoppel dan doet ie het wel weer :roll:
Link naar reactie
Ik heb ook wel eens een dergelijk probleem gehad. Even voor de zekerheid: De IDE kabel heeft 1 stekker aan 1 kant (gaat in het moederbord) en 2 aan de andere kant. Die op het einde zit is voor de Master en de "middelste" is voor de Slave. Maar dat zul je ongetwijfeld goed hebben gedaan. De 1e IDE poort op je moederbord wil van de (1e) master HD starten. (flatcable niet op z'n kop?) En zodra je opstart, naar het BIOS en daar de HD laten zoeken... Ga dan gewoon eens wat experimenteren (wel voorzichtig: zorgvuldig uit/inbouwen, aarden (tegen statische elektriciteit) en stroom er af): 1. Werkt het als je de 2e HD als M op IDE1 zet? 2. Wat als je alleen de 1e en de 2e HD aansluit (geen CD)? 3. Beide HD's op Master; op elke IDE kabel 1? Ik heb een werkende HD bij mij een keer van master naar Cable Select moeten zetten toen hij naar een andere pc verhuisde. Dus dat werd toen 1HD op M en 1HD op CS... maar het werkte! Als je voeding te zwak is kan het inderdaad zijn dat die 3 schijven niet trekt... Misschien heb je zo wat mogelijkheden er bij om te proberen. Suc6!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...