Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

# Je kunt van de 3 schijven van 80 gb zonder problemen een raid 0 stripe maken. # Je kunt windows xp installeren waar je zelf wilt, maar de 3 schijven van 80 gig leveren natuurlijk de beste prestaties, dus ik zou windows xp daarop installeren. Je moet dan tijdens de installatie van windows xp misschien wel een driver voor je raid-controller laden. Dat kan aan het begin van de windows xp setup, je ziet dan onderin het scherm staan: "druk op f6 om een niet microsoft scsi/raid driver te laden" Je moet dan dus op f6 drukken, dan zal windows xp je later om een driver disk van je raid controller vragen. Je kunt tijdens de windows installatie de schijven meteen partitioneren. suc6
Link naar reactie
[quote:a385c77805="jajoor65"]ik heb 3 hdd van 80 gb en een van 120 gb,kan ik nu met die 3 hdd van 80 raid 0 maken via de raid controler,en de 120gb op een ide poort aansluiten voor backup,als dat gaat moet ik dan xp op de raid schijven zetten of op de 120gb zetten[/quote:a385c77805] Als ik het goed begrijp wil je van 3 hd's een 0-array maken? Sorry maar bij mijn weten kan het niet... Een raid 0 array moet uit een even aantal schijven bestaan. Dus voor zover ik weet kun je 2 van die 80gb's in een 0 array hangen maar niet 3. Groeten, Jan
Link naar reactie
[quote:ef511d18be="Vandread"]raid 0 kan bestaan uit minstens 2 schijven... dus 3 4 5 6 7 8 kan allemaal mits je raid controller maar groot genoeg is :P zie de faq van GoT http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/706460[/quote:ef511d18be] Yup klopt :) Dank je , die faq had ik nog niet gelezen, weer wat geleerd ;) Groeten, Jan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...