Ga naar inhoud

Printer aan router hangen


Aanbevolen berichten

Ik heb een E-tech wireless ADSL Router en nu zou ik ook graag mijn printer hierop aansluiten, zodat iedere computer die is aangesloten gebruik kan maken van deze printer. Het probleem is echter dat de router niet over een printerpoort beschikt. Zijn er misschien nog andere manieren om de printer toch deel uit te laten maken van het netwerk?
Link naar reactie
Het lijkt me geen probleem, die server maakt er immers een gewone printerpoort van.(ook 1 die niet van HP is) Maar ik zou zowiezo ff met de winkelier afspreken dat wanneer het niet werkt dat ie terug gebracht mag worden. Maarheee....., Je kan al een nieuw printertje kopen voor minder dan €50,- hé. :wink: Mischien dat dat ook een optie is? Haal je er daar gewoon een stuk of drie van :D :D
Link naar reactie
Er is nog wel een goedkopere oplossing: Afhankelijk van je OS (van de PC waar de printer op aangesloten is). Kan je via deze PC de printer als netwerkprinter aanbieden. Dan fungeert de PC als printserver en kunnen alle netwerkgebruikers erbij. Onder XP (pro) kan je dat met sharing doen... ander OS'en kan het ook maar dat moet je dan maar even vragen.
Link naar reactie
groot nadeel van bovenstaande oplossing; de betrokken pc moet altijd aanstaan! Dit heb ik ook; laptop beneden die print via de pc op zolder, ik moet altijd naar boven om de pc aan te zetten. (wel goed voor je conditie) WOL heb ik helaas niet aan de gang gekregen. Je kunt voor een printerservertje ook bij marktplaats of tweakers kijken voor 2e hands, je ziet ze nogal eens langskomen. Sommige laserprinters kunnen overigens met een netwerkkaartje worden uitgebreid (helaas de mijne niet)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...