Ga naar inhoud

beste cd-r's??


Aanbevolen berichten

[quote:491244fc01="@l"]Ook andere factoren zoals de snelheid waarmee je schrijft en of je "on the fly" of via een image werkt zijn van belang. Succes :wink:[/quote:491244fc01] aanvulling : als burnproof regelmatig ingrijpt dan brand je niet goed. En dat kan ook van alles zijn. witmerken moet je ook icm met je brander zien. Goede zijn Platinum, Arita en gewoon Philips
Link naar reactie
[quote:966852eb91](overigens: ik brand nooit op hoge snelheden; audio op 4x en data op maximaal 12x)[/quote:966852eb91] Kijk iemand die het begrijpt :lol: . Ik doe dat ook altijd zoals jou. Bijna nooit mislukte cd's. Je moet gewoon niet al te snel branden, die 5 minuten maakt dan ook niet meer uit dat het langer duurt, doe je het gewoon ff onder het eten ofzo. Niet alle cd's vinden het leuk als je er namelijk met 52x overheen knalt.
Link naar reactie
Lage brandsnelheden zijn helemaal niet nodig. Een paar jaar geleden stond op emedia.com een onderzoek over de invloed van de brandsnelheid op op de kwaliteit. Helaas staat het artikel niet meer online, maar de conclusie was dat branden op 12-voudige snelheid (het maximum in die tijd) betere kwaliteit gaf dan op hele lage snelheden. Dit was ook met audio-cd's het geval, audio-cd's op 2x of 4x branden is dus onzinnig. Een tijdje geleden heeft iemand op GoT ook een test gepost, zijn bevindingen zijn hier te vinden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/16930515#16930515 Hieruit blijkt dat branden tot een snelheid van 20x geen kwaliteitsverlies geeft. Op echt hoge snelheden treden er wel meer fouten op, hoewel het nog steeds binnen de grenzen van het toelaatbare valt. Deze fouten worden o.a. door de kwaliteit van de cd-r's veroorzaakt, zoals o.a. uit een artikel uit pc-welt blijkt, een samenvatting van de conclusies is hier te vinden: http://www.cd-rw.org/articles/archive/highspeedmediaerrorrates.cfm Wat cd-r's betreft: het gaat niet echt om het merk, maar om de fabriek waar de cd-r's vandaan komen. Zelf gebruik ik alleen Mitsui en Taiyo Yuden cd's, zij leveren goede kwaliteit. Heel veel merken (o.a. Sony, Philips, TDK, Platinum) wisselen van fabriek en dus ook van kwaliteit. Nog enkele topics op andere fora met gebruikserservaringen m.b.t. verschillende merken cd-r's: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/371010 http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/720279 http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/606029 http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?s=e5e38dbbd5fa7f7482535c128990cce6&forumid=33
Link naar reactie
[quote:38cd78248d="derkdejong"]tdk: ik gebruik niet anders en problemen volslagen onbekend. (overigens: ik brand nooit op hoge snelheden; audio op 4x en data op maximaal 12x)[/quote:38cd78248d] Was jaren geleden zo. Door de innovatie al lang niet meer van toepassing. Zo zijn er meer van dit soort topics die niet meer gelden zoals 2 verschillende IDE apparaten op dezlefde kabel. Die draaien tegen onafhankelijk van elkaar. Jaren geleden werd de snleheid van het langzaamste apparaat aangehouden door de pc. Je kan dus sosieso op de hoogste snelheid branden zolang je burnproof niet teveel ingrijpt. Verder dacht ik dat vanaf 16x de snelheidwinst marginaal is. Zoals jullie zelf zeggen, wat is 30 sec winst.
Link naar reactie
[quote:0202c6b56b="pascalheister"]gebruik zelf van Mmore prima cd`s nooit klachten mee gehad[/quote:0202c6b56b] Das dan grappig: [quote:0202c6b56b="forum.fok.nl"]Alles netjes, droog, koel en donker bewaard en ALLE MMore-cd's en 50% van de Aldi-Lifetec hadden leesfouten. Sony of Philips: niets aan de hand. [/quote:0202c6b56b] Maar ik ga die van Maxell maar eens proberen. Kwamen ook goed uit de test van de consumentenbond van september dit jaar. :)
Link naar reactie
[quote:4a74722186="yoo_han"][quote:4a74722186](overigens: ik brand nooit op hoge snelheden; audio op 4x en data op maximaal 12x)[/quote:4a74722186] Kijk iemand die het begrijpt :lol: . Ik doe dat ook altijd zoals jou. Bijna nooit mislukte cd's. Je moet gewoon niet al te snel branden, die 5 minuten maakt dan ook niet meer uit dat het langer duurt, doe je het gewoon ff onder het eten ofzo. Niet alle cd's vinden het leuk als je er namelijk met 52x overheen knalt.[/quote:4a74722186] :lol: ik brand data en audio gewoon op 16x en nooit hoeft m'n burnproof in te grijpen... (ik heb een plextor 161040a)
Link naar reactie
[quote:34b8116e36="m021"]Maar ik ga die van Maxell maar eens proberen. Kwamen ook goed uit de test van de consumentenbond van september dit jaar. :)[/quote:34b8116e36]Sinds het Epson-debacle heb ik niet zoveel vertrouwen meer in de consumentenbond. Zowieso niet trouwens, want ik begrijp nog steeds niet dat ze bijv. digitale camera's testen en vervolgens met welgeteld 1 tabelletje en een paar alinea's tekst een duidelijk testoordeel kunt geven. ontopic: Ik heb tot nu toe 1 gare LifeTec gehad. Daar bladderde de na een paar jaar de spiegellaag van af. Maar goed, dat was een uitzondering in de vele exemplaren die ik al jaren in m'n bezit heb en zonder problemen brandt. Bedenk trouwens ook dat een brander een "voorkeur" kan hebben voor een bepaald merk CD-R's.
Link naar reactie
En dan heeft niemand het nog over de compabiliteit van de gebrande schijfjes in relatie tot de te gebruiken cd speler. Met mijn oude Sony brander op 2X gebrande audio-cd's draaien perfekt op mijn 17 jaar oude Marantz cd speler. Sedert mei een nieuwe brander, Sony is in vrede heengegaan, een Lite On, op 4X gebrande audio cd's toch afspeelproblemen op mijn Marantz. Het blijft een combinatie van factoren: brander, snelheid, cd speler en mogelijk merk cd-r. :wink:
Link naar reactie
Mitsui/mam-e en taiyo yuden schijnen tot de beste brands te horen. De lite-on 52x16x52 en de sony 52x?x52 cdrw-branders kwamen een tijdje geleden slecht uit de bus in een test van c't waarin de kwaliteit van het branden op hoge snelheid werd getest van verschillende cd-branders. Ik brand de cd-r's alleen op 16x en dan heb ik mmore-cd's die de indruk wekken van slechte kwaliteit te zijn. Ook nashua lijkt slecht te zijn. Maxell lijkt goed te zijn, en de brand van maxell is taiyo yuden maar dat kan per merk verschillen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...