Ga naar inhoud

Nieuwe HD gekocht!!!!!


Aanbevolen berichten

Heb een nieuwe HD gekocht: enhanced IDE hard drive WD 80 GB , 2 MB cache, U100,7200 voor mijn computer Plll, 500 mhz. Heb het gevoel dat ik een wat ouder type heb gekocht. Kan deze HD, gezien de specificaties, ook nog goed mee in nieuwere snellere systemen. Wil misschien nog een nieuw Mobo kopen! En een groter cachegeheugen scheelt dat veel in snelheid?
Link naar reactie
[quote:17b4579a25="Jan2000"]Bedankt voor je reactie. Maar nog even twee vragen. Die U100, wat betekent dat en geeft die geen beperking? Soms zie je ook wel 133 oid? Jan[/quote:17b4579a25] normale ata 7200 rpm schijven hebben bepaalde physieke grenzen .... daardoor is er amper merkbaar verschil tussen ata 100 en ata 133 tis meer theoretisch..... *trotse eigenaar van 2 x WD 80 gig met 8 mb cach in Raid 0 opstelling :P
Link naar reactie
U 100 betekent dat de schijf Ultra-Ata 100 ondersteunt, een maximale datadoorvoer van 100 MB per seconde. Dit beperkt je schijf absoluut niet, hij zal nooit een doorvoer van 100 MB/s halen. U-133 is weer de opvolger van U-100, het komt er op neer dat U-133 een maximale datadoorvoer van 133 MB per seconde ondersteunt. Het is wel zo dat je moederboard ook U-100 moet ondersteunen. Ik zie dat je een P III 500 hebt, waarschijnlijk heeft deze U-33 of U-66 (maximale datadoorvoer van 33 en 66 MB/s). Dit zal de schijf wellicht iets afremmen, maar dat is geen ramp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...