Ga naar inhoud

modem en computer op 1 telefoonlijn


Aanbevolen berichten

Hoi, ik weet het ouderwets maar, ik heb hier een 56k modem op een telefoonlijn aangesloten. Alles werkt prima, maar als ik de telefoon met een insteekstekker op de stekker van de kabel van de modem zet dan kan ik niet inbellen. dus het is 1. de stekker van de telefoon erin 2. of de stekker van de modem erin terwijl het mogelijk moet zijn om ze er allebei in te hebben. PS ik weet dat ik dan niet kan telefoneren en bellen te gelijk, maar die stekkers liggen achter een hele zware boekenkast.
Link naar reactie
[quote:e18ab9369e="Recordboy"]ik weet het ouderwets maar, ik heb hier een 56k modem op een telefoonlijn aangesloten. Alles werkt prima, maar als ik de telefoon met een insteekstekker op de stekker van de kabel van de modem zet dan kan ik niet inbellen.[/quote:e18ab9369e] Wel een paar keer gehad dat een 4 adrig snoer naar het modem een dergelijke klacht opleverde. Vervangen door een 2 adrige snoer (aders in het midden), was dan de oplossing.
Link naar reactie
Het kan een kwestie zijn van een te zware belasting op de telefoonlijn. De maximale belasting is 4 of 5 [i:65c3a19b46]eenheden[/i:65c3a19b46] (ik weet dat niet zeker meer). Een ouderwetse telefoon (zo'n bakelieten draaitoestel bv) vormt een belasting van 1 eenheid. Moderne telefoons vormen een zwaardere belasting. Ik ben tot 2,5 eenheden tegengekomen. Je kunt dus 4 of 5 'ouderwetse' toestelen aansluiten maar slechts 2 van die apparaten die een belasting van 2,5 eenheden vormen. Officieel zou op ieder apparaat moeten staan hoeveel 'belasting' het vormt (of in de documentatie). Ik weet niet hoeveel apparaten je nu tegelijk hebt aangesloten. In het algemeen: Twee zou zeker mogelijk moeten zijn (bv telefoon en modem). Drie werkt meestal ook wel en vier wordt kritisch. Opmerking1: Waarschijnlijk krijg je een melding dat er geen kiestoon is. Je kunt je modem zo opzetten dat deze niet wacht op een kiestoon. Opmerking2: De kwaliteit van je verbinding zal bij te zware belasting achteruit gaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...