Ga naar inhoud

weigerende videokaart?


Aanbevolen berichten

Hallo, hoe kan het dat bij het opstarten de computer niet doorstart, ook wordt het "piepje "van de video kaart dan niet weer gegeven. Bij het opnieuw opstarten hoor je meestal dan wel het video kaart signaal en start dan normaal op. Soms moet dit nogeens herhaald worden. Ik heb de video kaart er al eens uit gehaald en er opnieuw ingezet. Dit gebeurt ook niet altijd, maar toch vrij regelmatig. pentium 166 /win 98
Link naar reactie
Waarschijnlijk is er iets mis met een BIOS instelling voor PCI of AGP en wordt je kaart niet correct herkend. Ik heb zoiets ook meegemaakt, alleen toen gebeurde er helemaal niets meer. Ben toen teruggegaan naar de winkel en mocht toen een andere kaart uit zoeken, moest wel wat bijbetalen omdat de kaart duurder was en dus ook beter. De nieuwe kaart erin en er was helemaal niets meer mee aan de hand, alles deed het perfect. Ik zou als ik jou was eerst de BIOS instellingen controleren en nog eens proberen, lukt het dan nog niet, ga dan terug naar de winkel en leg je probleem uit, waarschijnlijk is er dan iets mis met je kaart. Veel succes. Groetjes, Richard.
Link naar reactie
[quote:5ccd787157="rasikkes"]Waarschijnlijk is er iets mis met een BIOS instelling voor PCI of AGP en wordt je kaart niet correct herkend. Ik heb zoiets ook meegemaakt, alleen toen gebeurde er helemaal niets meer. Ben toen teruggegaan naar de winkel en mocht toen een andere kaart uit zoeken, moest wel wat bijbetalen omdat de kaart duurder was en dus ook beter. De nieuwe kaart erin en er was helemaal niets meer mee aan de hand, alles deed het perfect. Ik zou als ik jou was eerst de BIOS instellingen controleren en nog eens proberen, lukt het dan nog niet, ga dan terug naar de winkel en leg je probleem uit, waarschijnlijk is er dan iets mis met je kaart. Veel succes. Groetjes, Richard.[/quote:5ccd787157] Bedankt Richard, maar dit systeem draaid al een aantal jaren en sinds geruime tijd begint hij met boven genoemd probleem groetjes Egbert Bousema
Link naar reactie
het piepje is niet van de videokaart, het moederboard geeft een geluidssignaal af dat alles ok is en dat het systeem verder kan starten. Ik zou, zoals plextor eerder al voorstelde, je geheugen eens controleren. Misschien maakt een van de modules slecht contact, plaats het geheugen eens opnieuw. Je zou ook de videokaart opnieuw kunnen plaatsen, zodat deze zeker weten goed contact maakt.
Link naar reactie
Zover ik weet zit er in een P I systeem nog een pci videokaart, plaats deze eens in een ander slot, misschien dat dat helpt. Probeer ook de pc eens zo kaal mogelijk, dus zonder cd-rm, floppy, geluidskaat, harddisk en zo min mogelijk geheugen modules en deze om de beurt in andere slots. Mocht de pc dan wel goed gaan werken de comonenten een voor een opnieuw aansluiten en kijken wat het probleem veroorzaakt Anders zou ik inderdaad eens een andere videokaart testen. Scenic20
Link naar reactie
Ja, ik heb nog een oude P1 200 Mhz MMX computer staan en deze zit op een mobo met een AGP slot. Misschien dat er in jouw mobo een jumpertje omgezet moet worden omdat ie een build in videokaart heeft??? Deze moet je EERST uitzetten voordat je ook maar 1 andere kaart kunt gebruiken. Als het een PCI kaart is, kun je hem inderdaad in 1 van de andere slots proberen en meteen ook even met wat instellingen van het bios experimenteren, zodat ie de kaart goed herkent. Groetjes, Richard.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...