Ga naar inhoud

Geen beeld, (bijna) alles al vernieuwd!


Aanbevolen berichten

[quote:3acff842a3="rasikkes"]DDR geheugen is een verhaal apart, die modules moeten per 2 geinstalleerd worden en dan ook nog eens van dezelfde capaciteit enz. Bovendien moeten beide bankjes gevuld zijn. Ik heb n.l. zelf ook een machine met DDR geheugen, daar zit nu 128 Mb in en ik ben nog op zoek naar meer geheugen. Nu zijn er 2 bankjes gevuld met de 128 Mb modules en de andere 2 zijn vrij, alleen zitten daar lege modules in. En ja, het juiste type en snelheid wat geschikt is voor jouw PC. Groetjes, Richard.[/quote:3acff842a3] Dit is absoluut niet zo. Dit was vroeger zo, met de pentium I. Toen moest je idd altijd twee modules gebruiken. Je kan je systeem gewoon met één ddr-ram module uitrusten. Als je, zoals hans.vosman al zei, dual channel functionaliteit wil gebruiken heb je idd twee modules nodig, maar dat doet hier niet ter zake. EDIT: volgens mij heeft rasikkes een pc met rd-ram, daarom moet rasikkes idd twee modules plaatsen, en de ongebruikte geheugensloten vullen met lege modules. Rd-Ram is echter onvergelijkbaar met ddr-ram. ddr-ram hoef je dus niet met twee modules tegelijk te plaatsen.
Link naar reactie
[quote:d2a73ddfa4="rasikkes"]DDR modules worden altijd per 2 geleverd. Als het goed is heb je nu 2 modules die samen 256 Mb zijn. In de computer zitten meestal 2 bankjes van 2 sleuven, in het ene bankje moeten dus de beide 256 Mb (a 128 Mb) modules en in het andere bankje kun je 2 andere modules plaatsen, hoeft niet speciaal 256 Mb te zijn, mag ook in totaal 128 zijn of 512. Maar het komt er dus op neer dat ALLE bankjes gevuld moeten zijn, hetzij met geheugenmodules of met lege dummy's. Kijk anders even op www.geheugen.com voor meer uitleg en informatie. Groetjes, Richard.[/quote:d2a73ddfa4] Dit verhaal is echt volledig onzin. :-? Er mag rustig 1X 512mb ddr(of 256) module inzitten. En dan mag je als tweede module zelfs een andere grote nemen.(bv 128). Tenzij je een moederbord hebt waar je de mogenlijk hebt om het geheugen in "dual channel" te plaatsen. Dan moet je wel twee modules hebben die gelijk zijn. En dummy's :o hoeft al helemaal niet. Groetjes RicardoS Edit: deze post is een beetje overbodig. Ik had niet goed opgelet en daardoor de tweede pagina niet gezien. :oops: sorry
Link naar reactie
[quote:a13eb7e82d="Henk Bakker"]Jongens we dwalen af van het probleem. Kan het ook een voedingprobleem zijn? Bij het aanzetten gaat de voeding-fan draaien, de cooler van de cpu gaat werken en getracht wordt de hdd te laten werken. Alleen het beeld blijft nog steeds weg.[/quote:a13eb7e82d] Ja, maar ik dacht dat je alles al had vervangen, dus ook die voeding. Op zich als de fans draaien, lijkt de voeding okay. Heb je de spaningen al nagemeten?
Link naar reactie
Wat ik zou doen is alles er uit halen, op de videokaart na. (inc geheugen) Start de bak en kijk of je piepjes hoort van geen geheugen. Voeg geheugen toe. probeer opnieuw. Reset Bios naar save mode (kan vaak met een jumper), probeer op nieuw. etc etc. Wil dat niet probeer de onderdelen eens in een andere kast... Ik vermoed dat of je ergens kortsluiting maakt of dat je mobo in staat gesteld op een te snelle snelheid voor CPU of geheugen.. Succes..
Link naar reactie
Ik denk aan een kortsluiting van het moederbord met de systeemkast. Ik heb wel eens gehad dat alles IN de kast niet werkte en alles erbuiten, dus ook het moederbord, wel. Wat was er aan de hand? Een afstandbusje om het mobo van de kast af te houden stond niet goed en raakte de printplaat en sloot 2 sporen kort. Het ding startte niet op. Het busje verwijdert en hij deed het!!!!!!!!!!!!
Link naar reactie
[quote:88dda45eff="spiderned"]Ik denk aan een kortsluiting van het moederbord met de systeemkast. Ik heb wel eens gehad dat alles IN de kast niet werkte en alles erbuiten, dus ook het moederbord, wel. Wat was er aan de hand? Een afstandbusje om het mobo van de kast af te houden stond niet goed en raakte de printplaat en sloot 2 sporen kort. Het ding startte niet op. Het busje verwijdert en hij deed het!!!!!!!!!!!![/quote:88dda45eff] Ik begin ook te vermoeden dat dat het is... Dus schroef dat mobo uit je kast, sluit je voeding, geheugen en video kaart aan en kijk of hij start..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...