Ga naar inhoud

Compatibiliteit Compaq + nieuwe harde schijf


Aanbevolen berichten

Beste lezers, Ik wil graag een nieuwe HD voor mijn compaq presario 6197ea-XP kopen. Standaard zit hier namelijk een 80 GB hd in, deze loopt echter op 5400RPM en dit is toch te langzaam. Kan ik elke hd in mijn compaq stoppen, of is deze erg kieskeurig met nieuwe hard-discs. Ik wil namelijk toch een 7200 RPM hd bij voorbaat dank, Tony ps. is de geboekte snelheidswinst met een 7200 rpm hd merkbaar aanwezig?
Link naar reactie
De nieuwere compaq geen probleem om een andere HD erin te doen. Een EVO d300 1,6 P-IV kan al een 120GB aan. (ouder dan de jouwe) Je moet alleen opletten dat Compaq met Cable Select werkt. globaal 7200 rpm, is sneller, maar wat nome je sneller. Hij start sneller op, laad sneller een pgm in geheugen, maar echt merkbaar heb ik wel mijn twijfels. Als je de boel wilt versnellen zou ik naar geheugen, processor en videokaart kijken.
Link naar reactie
Mijn processor is een P4 2,4 ghz ( is voldoende) Ram geheugen is 768 MB (ook voldoende) Harde schijf is 80 GB op 5400 RPM (Niet voldoende) Videokaart is een Geforce 4 MX 420, 64 mb (kan nog net, aangezien ik bijna geen games speel) Het lijkt me logisch om nu de hd te upgraden, de videokaart kan worden geupgrade over een maand of vijf. groet tony [edit] De capaciteit is ruim voldoende, meer dan 80 gb hoeft dan ook niet. en bestaan er snellere IDE schijven dan 7200 RPM die goed functioneren zonder een extra koeling) [edit]
Link naar reactie
Hmmm, is de prestatiesprong dan zo minimaal? Dan is het id zonde van het geld. Maarja, wat kan ik dan wel nog upgraden in mijn pc. Videokaart is me te duur opt moment. Heb nl zo'n radeon 9800pro in gedachte. En mijn geluidskaart is een audigy, dus ook behoorlijk goed. Ik wil mijn pc namelijk upgraden omdat ik hem toch vaak te traag vind. Ik hoor dan constant mijn HD rammelen. Vandaar dat ik daarom er aan zat te denken een nieuwe hd te kopen. PS: Zijn er nog snellere IDE schjijven? SCSI gaat nl niet lukken, dit ivm met geen vrije sloten meer
Link naar reactie
de snelste ide schijf op dit moment is de Western Digital raptor, die draait op 10.000 toeren. Hier zit echter wel een prijskaartje aan, daar komt bij dat de capaciteit van deze schijf maar rond de 36 gb is (ik geloof dat er binnenkort grotere raptors komen). Ik zou, zoals bosje voorstelde, je harde schijf eens defragmenteren, windows opnieuw installeren wil ook wel eens helpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...