Ga naar inhoud

Oude scanner werkt niet meer!


Aanbevolen berichten

[quote:1fd08c8aef="Gangsta*"]Ik heb jou site bekeken en een van die gratis SW geinstalleerd maar toch werkt hij nog niet... Maar ik snapte het nog niet echt... Moet ik tog die driver van hp site hale of...[/quote:1fd08c8aef]Nee. Je moet alle HP troep verwijderen, zeker als het de Deskscan 2.9 software betreft. Ik weet dat de Lsilogic W2K Scsi drivers de oude ISA kaart correct aanstuurt. Even de LSlogic link gevolgt, zij hebben de juiste software verwijderd, waarschijnlijk omdat het een OEM versie betrof :roll:? Even zoeken op internet naar de juiste naam, deze is bijvoorbeeld goed: http://www.storagedrivers.com/drivers/16/16250.htm Omdat ik een NCR810 kaartje gebruik, heb ik de goede werking zelf niet kunnen verifieren. Reactie van anderen bevestigen wel de goede werking. Met alleen die driver moet de HP scanner door Windows XP gevonden worden. In principe kan er op dat moment al gescand worden vanuit Windows XP. ZOlang dit niet werkt, moet je zeker geen andere software installeren. De scanner werkt bij mij verder prima onder XP.
Link naar reactie
[quote:ad6ef896e6="mike leroi"]Xp ondersteund GEEN seriele scanners meer. De drivers worden niet meer aangepast! Je kunt hoogstens proberen ee verloop stekker van serieel naar USB er aan te hangen, maar daar blijft het bij. Thanks Microsoft. Greetz bye mike[/quote:ad6ef896e6]HP Scanjet 5p Scanner C5117A Windows ISA Includes HP C5112A Interface Kit er zit een soort scsi kaart bij
Link naar reactie
[quote:e5aa9266ac="katrien"]zet de instal software op je pc. vervolgens aanklikken, rechtermuisknop en naar eigenschappen, daar tabblad compatibiliteit en daar de comp.modus aanpassen aan het besturingsysteem van je vorige pc. zou zo moeten lukken. succes[/quote:e5aa9266ac] Helaas, dat werkt dus niet voor drivers en DLL's. Ik ben verder absoluut niet te spreken over de combinatie oorspronkelijke installatie software en Windows XP, dus ga ik dat een ander ook niet aanraden.
Link naar reactie
[quote:304101d373="plextor"]als het een scsi scanner is dan moet je de scsi kaart de scanner laten detecteren. en op de scanner moet wel een afsluit weerstand zitten. scsi kaart is id7 scanner id1.[/quote:304101d373] Klopt! Maar uitgaande van de orginele kaart en scanner met een bestaande instelling, zou het gewoon moeten werken. Ik ga er dus vanuit dat de vragensteller onder WIndows 98 geen problemen had. En dan doet de rest er niet toe, mijn Scanjet 50 staat trouwens op Id3.
Link naar reactie
[quote:5b92d75aee="mike leroi"]Xp ondersteund GEEN seriele scanners meer. De drivers worden niet meer aangepast! Je kunt hoogstens proberen ee verloop stekker van serieel naar USB er aan te hangen, maar daar blijft het bij.[/quote:5b92d75aee] Het is een SCSI scanner en die worden gewoon ondersteund, feitelijk weet WIndows niet eens dat het een SCSI scanner is. Als de kaart correct is geïnstalleerd, dan kan Windows XP de aangesloten apparaten herkennen. Vervolgens worden de bijbehorende apparaten geinstalleerd. Helaas herkend Windows XP niet alles Scsi kaarten. Ikzelf heb de oorspronkelijke ISA Scsi kaart onder Windows XP wel in gebruik en deze lijkt goed te werken.
Link naar reactie
[quote:00914122a5="Gangsta*"]Mijn pc heeft ondertussen de SCSI - controller al erkend. En er komt wel degelijk het bericht op van nieuwe hardware gevonden, maar dan heb ik "hardware" geopend, maar hij kon de driver niet vinden, maar ik heb hem wel zeker en vast de juiste software geselecteerd![/quote:00914122a5] Hmm? Wat heb je precies gedaan? Interessant is te weten of je precies dezelfde kaart heb als bij mijn Scanjet 5P is geleverd. Als het geen 53C416 is, dan heb je een andere driver nodig. Verder ben ik in het geheel niet te spreken over het gebruik van de orginele software (en Deskscan 2.9) in combinatie met Windows XP. Ik zal het gebruik daarvan dus niemand aanraden. Zelf gebruik ik de standaard Windows XP software voor de scanner. Alleen voor het kopiëren gebruik ik een freeware programma. FOtobewerkingssoftware herkennen de scanner, dus dat werkt gewoon. VOor het geval je een 53C416 kaart gebruikt, geldt het volgende: Mijn advies is om alle "oude" HP software te verwijderen. Vervolgens pak je de bestanden in 416w2k.zip uit en zet die in een map. Op het moment dat Windows XP de hardware herkend, dan moet die om de de juiste driver gaan vragen (dus niet automatisch laten zoeken). Geef handmatig aan waar de map te vinden is. En de rest wijst zichzelf. Het is dus wel een Windows 2000 driver dus WIndows XP geeft daar een waarschuwing over. Als de kaart eenmaal is herkend, dan volgt de scanner vanzelf. Daarvoor hoeft je dus verder helemaal niets te doen. Daarna ga je pas nadenken welke scannersoftware je wilt gaan gebruiken. Mijn advies is ook eens rond te kijken op het internet. Er staat veel informatie over de Scanjet 5P. Kennelijk een veelgebruikte scanner. Ik zie ook, en dat verbaasd mij een beetje, heel veel vragen over het zoeken naar geschikte drivers. Een beetje rondkijken leert, dat er oplossingen bestaan met veel tevreden gebruikers. Het is jammer dat Lsilogic de ondersteuning geschrapt heeft, nu moet wat meer gezocht worden naar een geschikte oplossing. Overigens raad ik je het gebruik van een USB-SCSI kabel af. De scanner wordt wel herkend dus dat werkt wel. Het probleem dat ik zelf zie, is dat de communicatie naar de scanner problemen geeft. Uiteindelijk levert dat dus een niet werkend resultaat op.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...