Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb een Compaq Presario 4220, waar op de achterkant 2 USB poorten zitten. Het is Windows 98. Nu wilde ik een USB printertje aansluiten op USB. Werkt niet. In apparaatbeheer zegt hij USB met een uitroepteken, hardware versie niet voorradig. Nu is de vraag, kan Windows 98 wel USB aan, of staat er iets niet goed in het bios. En hoe kom ik bij een Compaq in het bios. Normaal Del toets .Maar dat werkt niet. Of is er een ander iets. Op een andere computer werkt de printer wel. Ik krijg ook de melding Com 1 is de printerpoort. Wie weet wat? Vr gr. Joop
Link naar reactie
Compaq laptops vermelden, bij het opstarten, vaak met grote rode letters op het scherm dat ze Compaq zijn. Hopelijk heeft die dat van jou ook. Als je die rooie Compaq ziet, gaat er rechts bovenin het scherm op een ogenblik een blokcursor knipperen. Tijd om op de F10 toets te gaan hameren, want dat is de methode om in het BIOS te komen. Windows 98 ondersteunt standaard geen USB, Windows 98 SE wel. Als je SE hebt, kun je proberen om in apparaatbeheer tegen het USB-ding te zeggen dat je de driver wilt bijwerken, vervolgens laat je zoeken op de Windows Update site (wel even een internetverbinding opzetten voordat je dit doet...). Helpt dit?
Link naar reactie
ik dacht dat je bij een compaq in de bios kunt komen door op esc te drukken zodra er rechts of linksboven een knipperende cursor verschijnt. of anders even met verschillende functietoetsen experimenteren. als de usb in de bios open staat, de pc laten doorstarten. en dan: printer nog NIET aansluiten, maar eerst de software installeren. meestal wordt op enig moment gevraagd de printer aan te sluiten. gebeurt dat niet dan wachten tot de software geïnstalleerd is en de printer dan pas aansluiten. dan zal windows melden dat de er een printer gevonden is en dat gegeven koppelen aan de stuurprogramma´s.
Link naar reactie
Windows 98 ondersteunt wel degelijk USB!! Ik heb hier zelfs nog een hele speciale editie (de laatse versie) van win95 liggen en die ondersteunt zelfs USB. Ik heb hier 98 (geen SE, binnekort wel SE) draaien met 4 USB-poorten en daar zit een cardreader, webcam en ADSL-modem aan en het werkt perfect. Je windows-versie kan dus geen probleem zijn.
Link naar reactie
[quote:c0ede31d6b="jgpeters"]USB stond aan. Maar hij geeft USB root HUb in systeem beheer met een ! Als ik dan het stuurprogramma wil installeren geeft hij ,zet uw Windows 98 schij erin. Dat doe ik dan kan hij usb.cat niet vinden. Joop[/quote:c0ede31d6b] Dan moet je even controleren waar Windows dat bestand probeert te vinden. Soms staat heb bestandje op een ander station. Soms staat het bestandje zelfs al op de computer. In die gevallen het pad aanpassen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...