Ga naar inhoud

Nieuwe P4 crashed?


Aanbevolen berichten

Vandaag eindelijk tijd gevonden om mn nieuwe P4 te bouwen. Hij staat volledig in elkaar, maar nu probeer ik Win XP pro er op te zetten, hij boot netjes vanaf CD, na het formatteren gaat hij bestanden copieren. Na 2 tot 8 % crashed ie. Hij doet dan geheel niets meer... Specs: P4 2.8 mhz Asus P4PE-X 512 DDR 40 GB WD 7200 rpm, ATA100 6.2 GB Quantum Fireball EX MSI Nvidia MX440-T8X LG CDC CDRW combo ?? 36 speed cdrom Het maakt niet uit van welke cdrom ik boot, bij beide spelers loopt ie vast. Iemand enig idee....?????
Link naar reactie
je mag idd een andere cd gebruiken, je hebt immers een licentie van windows aangeschaft. Controleer je cd ff op krasjes e.d.. Ik neem aan dat je pc niet te warm wordt en dat de voltages van je voeding goed zijn? Is het geheugen van de pc in orde (eventueel checken met memtest)? Je zou ook nog kunnen kijken of je een andere (oudere) versie van windows kunt installeren, als dat ook niet lukt is er meer aan de hand.
Link naar reactie
Een andere versie van windows gaat ook niet lukken, nadat ik alles gepartioneerd heb met fdisk en daarna heb geformatteerd kan ik niet naar op ander schijfstation komen, bijv. D:\ of E:\. Tevens kan ik ook niet op de cd spelers komen. Op het moment dat ik H:\ intyp, "zoekt" de computer even, en springt terug naar A:\. Kan het niet aan de HD zelf liggen..??? (al lijkt me dat sterk aangezien hij geen van de twee schijven pakt) Of de voltages te hoog zijn? Dat zou ik zo niet weten, maar er zit een chieftec 360 Watt voeding in. Ik mag dan toch wel aannemen dat daar geen probleem mee is. //Edit: Ander OS gaat niet lukken, zodra de PC gegevens gaat copieren van de CD naar de HD slaat ie vast. Tevens andere CD van XP gebruikt, maar maakt niets uit. Nog meer mensen een idee, 'k wordt zo lanzamerhand een beetje gek :o ......
Link naar reactie
Dit probleem lijkt meer op problemen met harde schijven. Jumpertjes controleren op de schijven. Soms werkt cable select niet altijd lekker, doet sommige dingen wel en andere weer niet. Dan werken de jumpers settings voor master & slave beter. Maar het zou ook kunnen zijn dat er 1 op slave of master staat en 1 op cable select. Gewoon ff naar kijken. Groet, Stofnest.
Link naar reactie
[quote:d1ebc9ad8d="jackdegek"]maar heb je nu al het geheugen getest? het zou een brakke module kunnen zijn, waardoor je windows niet kunt installeren.[/quote:d1ebc9ad8d] Geheugen getest en oke, tevens ook met andere dimmetjes geprobeerd. Geen verschil, PC blijft crashen. [quote:d1ebc9ad8d="Stofnest"]Dit probleem lijkt meer op problemen met harde schijven. Jumpertjes controleren op de schijven. Soms werkt cable select niet altijd lekker, doet sommige dingen wel en andere weer niet. Dan werken de jumpers settings voor master & slave beter. Maar het zou ook kunnen zijn dat er 1 op slave of master staat en 1 op cable select. Gewoon ff naar kijken. [/quote:d1ebc9ad8d] Ook hier heb ik de verschillende instellingen geprobeerd. Cable Select, Master/Slave, 1 CD rom met 1 HD, t maakt allemaal niets uit. Misschien moederbord-probleem...???
Link naar reactie
[quote:4c7e888560="Vandread"]Bios al gereset? (lees: jumpertje van pin 1+2 naar pin 2+3 en weer terug) [/quote:4c7e888560]Ja... [quote:4c7e888560="Vandread"] Volledig gestript geprobeerd? met zo min mogelijk hardware? ff *wat anders* proberen? [/quote:4c7e888560]Staat nu helemaal uit elkaar met alleen 1 cd en hd, videokaart en geheugen... [quote:4c7e888560="Vandread"] Knoppix ofzo (linux versie die automatisch boot van cd) [/quote:4c7e888560]Nee...., moet ik ff eerst downloaden [quote:4c7e888560="Vandread"] Schijf gecheckt met behulp van WD diagnostic proggie? In bios staat viruscheck uit?![/quote:4c7e888560]Ja..., ook geen problemen gevonden... Tijd om naar de winkel te gaan denk ik maar....
Link naar reactie
[quote:8936f72e73="spiderned"]Heb je ook de IDE bekabeling goed zitten. Dus de masters op het eind van de kabel? En als je Windows98 installeer? Waar stopt hij dan [b:8936f72e73]precies[/b:8936f72e73]? En hoe zit het met je diskette station? ook aangesloten?[/quote:8936f72e73]Kabels zitten goed, jumpers staan goed, master op het eind, blauwe deel in het MB. Bij het installeren van Win98 loopt hij vast zodra er gegevens naar de HD gekopieerd worden, dat geeft is ook aan bij "voortgang installatie" ("kopiereren gegevens"). De schijfcheck etc pakt ie wel goed. Diskettestation is ook aangesloten en doet het ook prima.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...