Ga naar inhoud

Slecht geluid Comanche 4


Aanbevolen berichten

Sinds ik mijn huidige PC heb (ruim een jaar) speel ik daar diverse spellen op waaronder Comanche 4 en Battlefield 1942. Na het experimenteren met de instellingen van de BIOS (Graphics Aperture Size = mapped memory) :oops: is het geluid van C4 slecht/instabiel geworden/ gebleven; het trilt, slaat over, blijft “hangen”’ (al direct na het opstarten). Opnieuw installeren heeft geen of maar kortstondig resultaat voordat het geluid weer instabiel wordt. BF1942 spelend lijkt het erop dat het “euvel” ook hier bij sommige spelpassages (overgangen) aanwezig is. Ook de driver van de geluidskaart opnieuw geïnstalleerd evenals de nieuwste grafische driver; echter zonder gevolg. Wat kan er aan de hand zijn, bij de overige “geluidstoepassingen” doen zich geen bijzonderheden voor en de CD/DVD-speler lijkt naar behoren te werken. Wat mij intrigeert is de plotselinge verandering; C4 heeft altijd als een zonnetje gedraaid. De beeldopbouw heeft voorzover ik ervaar geen hinder. :P Mijn PC draait op Windows XP HE met Asus P4B533 moederbord en Pentium 4 2,26Ghz, heeft een NVidia Geforce Ti 4400 (Leadteck) grafische kaart en een Terratec DMX 1024 XFire geluidskaart (driver niet WHQL gecertificeerd) – van alles de meest up-to-date versie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...