Ga naar inhoud

PCI Soundblaster 128 PROBLEEM


Aanbevolen berichten

Kzal eerst even de situatie van mn PC uitleggen: Tis een P4 1400 @ 1512 Met PCI Soundblaster 128 Geforce 2 Mx 400 Ik heb mn pc opgedeeld in een aantal partities, waarvan 2 voor 2 keer windows ME te installeren. Ik heb hier namelijk een multiboot systeem gemaakt. Zowel als back-up voor elkaar als dingen gescheiden houden. Nou is er 1 van de 2 vastgelopen en heb ik die partitie moeten formatteren, kheb Windows er weer helemaal op gezet, maar bij mn geluidskaart loop ik helemaal vast. Kheb eerst de drivers van mn cd geïnstalleerd, daarna de laatste drivers van het internet en als laatste de standaard drivers van Windows. Nu geeft windows ook aan dat bij het systeem de kaart geinstalleerd staat en geen conflicten geeft. Alleen als ik bij geluid kijk om te selecteren welke kaart ik wil gebruiken voor het geluid kan ik opeens geen keuze maken. Ook Media Player geeft aan dat: of hij niet bestaat of dat hij niet goed geïnstalleerd is. En bij mn andere windows doet hij het wel nog goed dus daar kan het niet aan liggen. Wie weet er een oplossing dat ik wel weer gewoon naar mn geluid kan luisteren.
Link naar reactie
Maar de boel wordt nogal omgegooit, he, na zo'n format. Ik zeg altijd "Nooit geschoten is altijd mis" (of wat dan ook :p). Maarja, als je geen zin heb/te lui ben om even een kaart in een ander pci slot te drukken, tja. Want als je dat namelijk doe, dan detecteerd windows de kaart opnieuw, en dan heb je best kans dat-ie em dan wel oppikt. Jochem
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dat verhaal van Rainmaker over zijn geluidskaart die conflicten opleverd komt mij bekend voor. Ik heb namelijk op dit moment ook problemen met de [b:adf492b005]Creative AudioPCI 128 geluidskaart.[/b:adf492b005] Drivers kunnen niet meer worden geïnstalleerd onder WinMe en bij het automatisch installeren onder Windows kan het OS niet de juiste software vinden om het apparaat goed te installeren: Gevolg: Uitroeptekens bij mijn geluidsbesturing in Configuratiescherm > Systeem > Apparaatbeheer. Behalve de gamepoort en waveset voor de modem doet geen enkele onderdeel van de AudioPCI het nog. Foutmelding in Windows: [i:adf492b005]'Creative SBPCI - The SBPCI interrupt has been routed incorrectly by the system. AudioPCI inactive. Use Automatic Settings in het Device Manager[/i:adf492b005].' Wie heeft er de oplossing voor Rainmaker en mij??? [u:adf492b005]anders wordt het alweer formatteren en hopen dat alles dan wel werkt[/u:adf492b005] :(
Link naar reactie
[quote:1b4874c779="Rainmaker"]Succes (ik weet hoe klote het is om geen geluid te hebben, je mist dan echt wat)[/quote:1b4874c779] Dankje, RM, want zonder geluid / muziek is het niet meer een multimediapc eigenlijk! Trouwens de AudioPCI is toch een onboard geluidskaart op mijn mainboard? De oplossing om de pc te formatteren vind ik eigenlijk wel heel radicaal. Zijn er geen andere, makkelijke oplossingen om de geluidskaart te voorzien van de juiste drivers in je besturingssysteem? Anders wordt het alweer formatteren, is altijd zo'n operatie van een kleine 3 uur. :cry: Andere oplossingen zijn altijd welkom... Maar iig: formatteren zou moeten helpen.
Link naar reactie
norton ghost gebuik ik voor backup's van de hele pc als je dan in de problemen zit is het een half uurtje en je kan weer verder enuuu waarom doe je niet gewoon 1 bestuuringssysteem ik had vroeger ook 2bestuuringssystemen win. 98 en xp ik vind het maar niks (ik had het ook alleen maar gedaan omdat mijn tv kaart,scanner en printer het niet op xp deet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...