Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik wil mn oude P3 maar eens gaan vervangen voor een systeem dat wat meer van deze tijd is. Ik gebruik de pc voornamelijk voor internet, fotobewerking en wil in de toekomst ook wat aan videobewerking gaan doen. Spellen speel ik eigenlijk niet. Ik had in gedachten: Processor: AMD Athlon XP 2600 (€102,30) Mobo: Epox 8RDA3G (€88,70) Geheugen: DDR400 512MB (€82,05) Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 120GB 8MB cache (heb ik al) Kast: Q-tec L-MD 300W (€55,-) [img:98f3da1398]http://download.qtec.info/_images/products/large/13727.jpg[/img:98f3da1398] Als videokaart zou ik graag nog even mijn XFX Geforce 4 MX440 64MB gebruiken al weet ik dat ik deze ook zal moeten vervangen. Hebben jullie nog tips ter verbetering
Link naar reactie
[quote:f46711e1f3="R-bin"]Die pc die jij daar aangeef lijkt me prima voor het gene wat je wil gaan doen, als je tog geen spellen speel dan is de videokaart prima. Misschien als je budget het toelaat nog 512 erbij, niet dat dit noodzakelijk is maar met het in de toekomst geplande videobewerken kan dit wel lekker zijn.[/quote:f46711e1f3] die 512 kan altijd nog in de toekomst, is ook wel leuk voor DUAL ddr dan :) heeft ook weer wat voordeeltjes [img:f46711e1f3]http://www.3dvelocity.com/reviews/8rda3g/boardpics/board_small.jpg[/img:f46711e1f3] wel verstandig om wel te zorgen voor wat koeling ( fan ofzo naar buiten is wel mogelijk denk ik in die kast?) bij de mosfets (zwarte blokjes) en de condesators (groene dingen) dit gebeuren kan best warm worden en enige koeling zal de levensduur van je mainboard bevorderen (die dingen zitten dus boven de CPU zoals je ziet
Link naar reactie
Ok, ik heb ondertussen besloten om een andere kast te nemen. Maar ik zit met het probleem dat ik een stille koeler zoek voor de processor. Ik was wel geinterresseerd in de Zalman CNPS6000-Cu of de CNPS7000-Cu maar volgens mij passen die er nooit op. Dit omdat er die andere koeler vlakbij de processor op het moederbord zit. Iemand ervaring hiermee of het kan ?? Of wat voor stille koeler zou ik dan het beste kunnen nemen?? Alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:6a10f4838e="Vandread"][quote:6a10f4838e="R-bin"]Die pc die jij daar aangeef lijkt me prima voor het gene wat je wil gaan doen, als je tog geen spellen speel dan is de videokaart prima. Misschien als je budget het toelaat nog 512 erbij, niet dat dit noodzakelijk is maar met het in de toekomst geplande videobewerken kan dit wel lekker zijn.[/quote:6a10f4838e] die 512 kan altijd nog in de toekomst, is ook wel leuk voor DUAL ddr dan :) heeft ook weer wat voordeeltjes [img:6a10f4838e]http://www.3dvelocity.com/reviews/8rda3g/boardpics/board_small.jpg[/img:6a10f4838e] wel verstandig om wel te zorgen voor wat koeling ( fan ofzo naar buiten is wel mogelijk denk ik in die kast?) bij de mosfets (zwarte blokjes) en de condesators (groene dingen) dit gebeuren kan best warm worden en enige koeling zal de levensduur van je mainboard bevorderen (die dingen zitten dus boven de CPU zoals je ziet[/quote:6a10f4838e] Als je niet gaat overklokken worden die mosfets echt niet zo verschrikkelijk warm hoor! En tegen de tijd dat het moederbord versleten is, ben je toch al weer aan een nieuwe pc toe.
Link naar reactie
[quote:3bf2119c94="MDJ"]Als je niet gaat overklokken worden die mosfets echt niet zo verschrikkelijk warm hoor! En tegen de tijd dat het moederbord versleten is, ben je toch al weer aan een nieuwe pc toe.[/quote:3bf2119c94] na 1,5 jaar hadden de mosfets van een MSI plank in een simpel pctje bij me ouwe lui toch echt zwart..... was nix bijzonders mee gedaan.... :roll: wrom quoten mensen altijd zulke lange stukken? houd het neit echt overzichtelijk :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...