Ga naar inhoud

fout op harde schijf


Aanbevolen berichten

Ik gebruik Dr hardware 2004 om onderhoud op mijn systeem te plegen. Dit programma geeft aan dat er ergens in de opstartsector van mijn harde schijf een fout zit. Vervolgens is deze fout wel te repareren. Een dag later hetzelfde verhaal. Overigens merk ik hier ogenschijnlijk niets van. Smart status bij het opstarten is ingeschakeld en geeft aan: schijven ok. Het systeem(athlon 2000 met 512 Mb geheugen) start in circa 60 s op. Iemand een idee wat er aan de hand is, of hoe ik de fout kan determineren? Hans.
Link naar reactie
[quote:4c0c10a6b1="hans loois"]Ik gebruik Dr hardware 2004 om onderhoud op mijn systeem te plegen. Dit programma geeft aan dat er ergens in de opstartsector van mijn harde schijf een fout zit. Vervolgens is deze fout wel te repareren. Een dag later hetzelfde verhaal. Overigens merk ik hier ogenschijnlijk niets van.[/quote:4c0c10a6b1] Een tijdje terug iets dergelijks zelfs met schijfcontrole gehad. Achteraf bleek de harde schijf wel degelijk defect. Windows meldde dat de opstart sector niet goed was en dat die moest worden gerepareerd. Vertrouw overigens niet teveel op Smart. ALLE grote harde schijven, en dat zijn er bij mij tenminste 4 (binnen een periode van 2 jaar) gaven geen SMART foutmeldingen die ik wel zou verwachten. DIagnostische software van de fabrikant van de harde schijf, die kwam veel eerder met de meldingen. En ja, ik ga die software dus pas draaien, als ik begin te twijfelen over de kwaliteit van mijn harde schijf. In zo'n geval heb ik dus al problemen gesignaleerd. En Smart dus nog niet! En ja, als de harde schijf uiteindelijk echt gaar is, dan gaat SMART uiteindelijk wel klagen, maar ja dat geldt dan alleen voor mijn laatste defecte harde schijf.
Link naar reactie
download bij de maker van de HD hun diagnose utility. Die onderzoekt de schijf wel en mochten er fouten zijn, dan kunnen ze dat repareren. Kan het niet gerepareerd worden dn heb je de juiste diagnose gegevens om garantie of zo te claimen. De uitslag van deze utility is 100 keer betrouwbaarder dan een of andere software tool
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...