Ga naar inhoud

USB-probleem met digitale camera en toetsenbord


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik zit met een probleem. Ik heb een computer met aan de voorkant 2 usb-poorten en aan de achterkant zitten er ook 2. Sinds kort heb ik WinXP op die computer geinstalleerd. Ik had tot voor kort een USB-toetsenbord, dat alleen werkte als ik de toetsenbord aansluiting aan de voorkant inplugde, maar deze is eigenlijk bedoeld voor m'n digitale camera (al die loshangende kabels aan de voorkant van m'n PC zien er anders niet uit). Dit probleem heb ik opgelost door een PS2-toetsenbord te kopen, dat goed werkt. Als ik nu echter de USB-kabel van de digitale camera heb ingeplugd, werken mijn muis en toetsenbord opeens niet meer? Ik denk dat er dus iets fout zit met de rechten van de verschillende invoerapparaten of iets dergelijks maar ik weet niet precies wat er aan de hand is? Is er iemand die dit ook wel eens heeft meegemaakt of die de oplossing heeft. Onder Windows98 kon ik wel gewoon mijn digitale camera aansluiten zonder verdere problemen. Bij voorbaat dank, DeltaTwoZero
Link naar reactie
[quote:b049581d86="DeltaTwoZero"]Ik zit met een probleem. Ik heb een computer met aan de voorkant 2 usb-poorten en aan de achterkant zitten er ook 2. Sinds kort heb ik WinXP op die computer geinstalleerd. Ik had tot voor kort een USB-toetsenbord, dat alleen werkte als ik de toetsenbord aansluiting aan de voorkant inplugde,[/quote:b049581d86] Sommige USB drivers zijn nogal eenkennig. Op zich heb ik dit probleem alleen nog maar bij WIndows 2000 gezien. Mijn USB printer krijgt per USB kanaal een naam toegewezen, tja niet echt makkelijk. Voor mijn scanner iets vergelijkbaars. Per USB kanaal wordt kennelijk een geheel nieuwe driver geïnstalleerd. BIj WIndows 98 en XP gebeurt dat volgens mij ook, alleen dan blijft bijvoorbeeld de printernaam dezelfde. Misschien dat de Bios optie voldoende is, en anders de driver expliciet verwijderen. Dat gaat het makkelijkst als het betreffende USB apparaat is aangesloten op de poort waar de driver aan is gekoppeld. Overigens vind ik die USB connectors aan de voorzijde reuze handig. Steker erin en er weer uit. Alleen als de kabel continu is aangesloten, dan vind ik het prettig dat de kabel mij niet in de weg ligt, dan is alleen de achterzijde een optie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...