Ga naar inhoud

nieuwe cd-r/rw drive


Aanbevolen berichten

hallo, probeer een nieuwe cd-r/rw drive te plaatsen in een pc van een netwerk. het plaatsen gaat wel, maar de PC herkent de drive niet. de discdrive doet het nu ook niet meer. ik heb de nieuwe drive aangesloten met een vertakking van de discdrive. Zou het kunnen zijn dat er iets is met slave of master? de middelste van de 3 pinnetjes zijn afgesloten . weet iemand raad
Link naar reactie
Meestal staat op de drive zelf hoe de jumpers moeten staan. Er zijn 2 mogelijkheden: 1. Op je Diskdrive staat de jumpersetting op Master (MS). Je CD-R/RW moet dan als slave worden geconfigureerd (SL). 2. Op je diskdrive staat de jumpersetting op Cable Select (CS). Je CD-R/RW moet dan aan het einde van de kabel worden aangesloten en ook op Cable Select staan. Op oudere Diskdrives kan het ook zo zijn dat er een aparte jumpersetting is voor Master zonder slave. Dan moet je die setting ook wijzigen! Soms is er zelfs een aparte setting voor NON-ATA slave. Die zal je waarschijnlijk niet moeten gebruiken. De moderne CD-R/RW zijn voor zover ik weet allemaal ATA compatibel.
Link naar reactie
CSM SLA Staat voor respectievelijk: [b:eb6fb73372]C[/b:eb6fb73372]able [b:eb6fb73372]S[/b:eb6fb73372]elect [b:eb6fb73372]SL[/b:eb6fb73372]ave [b:eb6fb73372]MA[/b:eb6fb73372]ster Als jou diskdrive op Master staat, moet je je CD-R/RW op Slave zetten. Aangezien je zei dat het jumpertje over de middelste twee pinnetjes stond, stat je brander al op Slave. Ik denk dat je harde schijf dan op Cable select staat en dan moet je je brander daar ook op zetten. Je moet dus de eerste 2 pinnetje dan verbinden met dat jumpertje, als dat niet werkt weet ik het eigenlijk ook ff niet, omdat ik niet meer info heb. Ik zou zeggen probeer het ff uit en veel succes. mzzl, Johan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...