Ga naar inhoud

Harde schijf --> extern of intern?


Aanbevolen berichten

Beste lezers, bij deze mijn vraag aan jullie. Ik ben in bezit van een Compaq presario 6197 ea-XP. Deze heeft de volgende specs: P4 2,4 ghz 256 mb pc2100 ddr 80 gb HD (5400 rpm !!!!) en een Geforce 4 MX420 videokaart. Nu wil ik deze week 512 mb Ram erbij prikken voor een lekkere performance boost, maar dit kan beter. nl. met een nieuwe harddisc op 7200 RPM. Nu is het wel zo handig om een externe te kopen op 7200rpm op usb 2.0, maar is dit eigenlijk wel net zo snel als een hd 7200rpm op IDE? En hoe is deze verhouding op firewire? Alvast bedankt voor jullie reacties Tony
Link naar reactie
De theoretische maximale doorvoersnelheid van USB2 is lager dan dat van een UDMA 100 schijf. De laatste kan maximaal 100MB/s verwerken, en de USB2-versie 60MB/s. Bij FireWire ligt de grens nu op 50MB/s. Voordeel van een externe schijf is natuurlijk dat je die makkelijk aan een andere PC of Mac kunt koppelen en dat het handig is bij het maken van Backups. Echter het direct opstarten van een externe (non-SCSI) schijf kan nog weleens problemen opleveren.
Link naar reactie
Nou, de bedoeling is dus dat Windows XP en alle applicaties (vooral grafische software en 3d modelleer programma's) op de nieuwe schijf komen te staan en mijn oude 5400rpm schijf als tweede (backup) schijf dienst doet. (zoals MP3''tjes en afbeeldingen) En weet iemand hoe het zit met de compatibiliteit van compaq preario's en nieuwe harde schijven?
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...