Ga naar inhoud

Oplossing USB PCI kaart met 5 poorten...


Aanbevolen berichten

Beste forumleden, Een maand of wat geleden heb ik een PCI USB-kaartje (2.0) gekocht. Op dat kaartje zitten 5 USB-poorten, waarvan 1 intern. De laatste is bedoeld om interne USB-apparaten aan te sluiten. Maar ik heb helemaal geen interne USB-apparaten. Hoe kan ik die extra poort toch gebruiken? Uiteraard heb ik weinig trek om een gat te boren in de PC-kast. Nu zitten er aan de achterkant van die metalen stripjes (die haal je eruit, zodra je een extra kaartje toevoegt). Ik zou misschien zo'n stripje eruit kunnen halen, zodat het snoer van een USB-apparaat door die opening naar binnen kan, of dan daarin een gat boren. Echt elegant vind ik die oplossing(en) ook niet (om nog maar te zwijgen van het feit dat daarmee ook de air-flow verstoord kan worden, of dat stof vrij spel heeft). Iemand een (andere) (elegante) oplossing voor dit schaap met de 5 poten? :D
Link naar reactie
[quote:584fd0b2e3="Ben Jonson"]Iemand een (andere) (elegante) oplossing voor dit schaap met de 5 poten? :D[/quote:584fd0b2e3] Ik zou niet al te moeilijk doen. Die aansluiting is bedoeld voor een intern apparaat zoals geheugenkaart lezer of een interne USB-hub. ALs een aansluiting aan de voorzijde wilt hebben, dan zou ik kiezen voor een hubje of een speciaal case die in de 3,5" of 5,25 inch sleuf past. Daarvoor hoef je niks te boren! De goedkoopste oplossing is om een verlengkabeltje te gebruiken, een standaard plaatje te voorzien van een sleufje (of het plaatje er uit halen), en de ene kant in het kaartje en de andere zijde naast de computer te leggen. Verder kun je ook een extern hubje of iets dergelijks kopen. En dan kun je nog gewoon een speciaal plaatje kopen (met vaak 2 USB poorten dat wel). Nadeel is dan wel dan de pennen niet kloppen, dat soort plaatjes hebben meestal een soort van print connector en geen USB connector aan de kabel. Sommige kasten zijn voorzien van een speciale kabel. Dus tal van oplossingen varierend in prijs van pakweg 3 tot 30 euro of wat er nog meer voor wilt betalen. Persoonlijk, zou ik niet moeilijk doen, heb je hem niet nodig, laat dan maar zo. Gebruiken kan altijd nog.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...