Ga naar inhoud

aanschaf nieuwe pc binnen budget


Aanbevolen berichten

Ik overweeg om een nieuwe pc aan te schaffen. Mijn budget bedraagt 1250 EUR. Een monitor hoef ik niet te kopen dus het budget kan volledig gebruikt worden voor de andere hardware. Waarvoor opteren jullie Intel P4 of AMD? Pc zal voornamelijk voor gaming gebruikt worden, en voor gewoon office werk. Welke configuratie stellen jullie voor? Exotische dingen zoals gigabit ethernet zijn niet nodig evenals geluid op het moederbord, ik opteer liever voor een externe geluidskaart (creative of zo)
Link naar reactie
AMD (goedkoper dan Intel) Aangezien je geen exotische dingen wil stop dan het geld in een gamers videokaart en een krachtige processor. Videokaart : ATI 9800Pro of XT Onboard LAN. Onboard geluid is ook wel goed dacht ik. Ik heb hem zelf (nog niet) maar een mobo met nforce heeft soundstorm dacht ik (en dat zou mooi geluid zijn). Anderen kunnen hierover beter adviseren, Minimaal 512 Mb ram nemen. Ruime HD, 80 Gb of meer. Games : dan een Lite-on brander voor perfecte veiligheidskopieen. mobo : ik ben weer terug naar Asus. Er zijn ook andere toppie borden.
Link naar reactie
ik zou denk ik gaan voor een amd athlon systeem met een fatsoenlijke videokaart om goed games mee te kunnen spelen (prijzen van tweakers): Cpu: athlon xp 2500+ € 95 Mobo: Asus A7N8X € 80,- Geheugen: 2 x 256 mb pc3200 ddr(Dane-Elec) € 94 Videokaart: Club3D Radeon 9800 Pro 128MB DDR € 357 Behuizing: Chieftec Dragon MidiTower Blauw Metallic 360W € 99 Harde schijf: Western Digital 120GB (WD1200JB, 7200rpm, 8MB) € 111 DVD-speler: Pioneer DVD Rom 120S 16x 40x Slot In Bulk € 43 DVD-brander: LiteOn DVD+RW LDW-401S 4x4x12x Retail € 104 Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS Retail € 109 Floppydrive: € 19 Speakers: Creative Labs Inspire 5.1 5100 € 59 Totaal: € 1170 Je hebt nog wat geld over voor een toetsenbord, muis, cpu cooler enzovoort.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...