Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

usb 1.1 met 12mbit is nog wel te doen, maar ik ben er niet zeker van dat ik wel 1.1 heb..., misschien is het slechts USB1.0. Is deze veel langzamer ? Hoe kun je zien wat voor type usb je in de computer hebt zitten ? [quote:aebd073c60] En een USB 2.0 PCI kaartje heb je al vanaf zo'n 15 euro, dus die zou ik er wel eentje bijkopen. [/quote:aebd073c60] Voor de desktop een goede oplossing, maar dan blijf ik met de trage laptop zitten...
Link naar reactie
[quote:255eda9e14="bvvelde"]usb 1.1 met 12mbit is nog wel te doen, maar ik ben er niet zeker van dat ik wel 1.1 heb..., misschien is het slechts USB1.0. Is deze veel langzamer ? Hoe kun je zien wat voor type usb je in de computer hebt zitten ? [quote:255eda9e14] En een USB 2.0 PCI kaartje heb je al vanaf zo'n 15 euro, dus die zou ik er wel eentje bijkopen. [/quote:255eda9e14] Voor de desktop een goede oplossing, maar dan blijf ik met de trage laptop zitten...[/quote:255eda9e14] een USB 2 PC-MIA kaartje kopen voor de laptop.
Link naar reactie
Ik denk ook dat de snelheid van USB 1.1 een stuk lager is dan [quote:754beafaf3="gerben"]USB 1.1 is 12 Mb/s. [/quote:754beafaf3] Ik heb zelf een 120 GB USB2/FireWire externe harddisk. Als ik deze aansluit op een Pentium II 266 Mhz met 128 MB RAM, op een USB 1.1 poort dan is de snelheid in Mandrake Linux 9.1 [code:1:754beafaf3] [root@linux jolo]# hdparm -t /dev/sda /dev/sda: Timing buffered disk reads: 64 MB in 87.64 seconds =747.79 kB/sec [root@linux jolo]# [/code:1:754beafaf3]Die 747.79 kB/sec lijkt me meer geschikt voor een USB zip drive.
Link naar reactie
[quote:6987169a7f="bvvelde"]usb 1.1 met 12mbit is nog wel te doen, [/quote:6987169a7f] Dat valt best tegen als ik kijk hoe snel een flash drive op USB1.1 werkt. Reken maar op maximaal 1MB/s. Voor je eigen plezier is een USB2.0 aansluiting te prefereren. Anders gebruik je misschien de schijf nog steeds niet waarvoor die bedoeld was. Hmm, USB 1.0 komt alleen voor op zeer oude computers. Wat voor merk/type is het? Moederbord?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...