Ga naar inhoud

'Spookcomputer'


Aanbevolen berichten

Ey, Sinds een tijdje heb ik een HP Kayak XA350. Nu heeft deze de nare eigenschap om exact 12 middennacht aan te springen. Nogal irritant als de pc op je slaapkamer staat. In de bios is geen enkele instelling hierover te vinden. Heb de LAN-wakeup, modem-wakeup Spacebar-wakeup allemaal uitgezet. Heeft iemand enig id hoe mijn 'spookcomputer' zo maar aan kan springen? MVGR, René
Link naar reactie
[quote:e6766315c5="shoekie"]Ik heb de bios al verschillende malen door gespit en daar zit het niet in. Ik trek 's nacht de stekker er al uit, en een schakelklok is geen optie, want op het moment dat deze de stroom weer inschakeld, zet mijn voeding de computer ook aan. Maar nog steeds blijft de vraag: waardoor gaat mijn computer aan? MVGR, René[/quote:e6766315c5] Als dat zo is zit er ergens in het bios een optie die zegt: Wake up/recover on power loss oid. Die kun je disablen en ben je van dat 2e probleem af. Achter op je voeding zit misschien ook een schakelaar, die zou je event. ook kunnen gebruiken.
Link naar reactie
Ik had een probleem met "resume vanuit standby". Als m'n PC in standby-mode kwam, kwam die met muis of toetsenbord niet meer terug en moest ik 'm uit - en aanzetten met als gevolg dat scandisk gedraaid moest worden. Uiteindelijk bij de bios-upgrades de releasenotes gevonden, waarin dat opgelost zou zijn. En dat klopte. Wellicht geld dat voor jouw probleem ook. Wellicht even op de website van de fabrikant kijken. Misschien is een bios-upgrade te overwegen, waarin jouw probleem in is opgelost. Lees dus de releasenotes van de nieuwere biossen, die daar misschien te download staan aangeboden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...