Ga naar inhoud

Kunnen computers van poollicht van slag raken????


Aanbevolen berichten

Nee dit is geen onzinvraag, maar serieus. Ik hoorde op het rtl nieuws in het weerbericht dat er een kans is dat er zo rond 0:00 en 2:00 poollicht waar te nemen is. Ik heb zelf weleens poollicht in het echt gezien en het is werkelijk mysterieus prachtig om te zien, net een brandend gordijn in het groot. Maar poollicht wordt veroorzaakt door dat de magnetische polen van de aarde worden beïnvloed door electromagnetische straling van de zon. Zeer recent was er een grote zonne vlam(mega flare) en dat zou deze nacht invloed hebben op de aarde. De zwaarste sinds 18zoveel. Nou liep mijn pc al een paar keer vast vandaag, dat gebeurt nooit normaal. De host van mijn sitetje is uit de lucht en ook had de RET(Rotterdams Openbaar Vervoer bedrijf) een storing waardoor het gehele metroverkeer in Rotterdam plat lag. Ik vraag mij af als er poollicht aan de hemel te zien is of pc's en andere electrische apparatuur er wel tegen bestand zijn. De zon is voor de mens te groot en te onvoorspelbaar en de natuur heeft onvoorspelbare middelen in haar mars. Maar zijn pc's gevoelig voor dat verschijnsel???
Link naar reactie
Quote: ¨De host van mijn sitetje is uit de lucht en ook had de RET(Rotterdams Openbaar Vervoer bedrijf) een storing waardoor het gehele metroverkeer in Rotterdam plat lag.¨ Kom zo nu en dan in Canada, waar dit fenomeen vaker te zien is. Wordt veroorzaakt door botsing van zonnedeeltjes met buitenste laag van onze atmosfeer. Nooit iets van storing op computer gemerkt. De verwijzing in hierboven geplaatst bericht wijst er op dat de invloed op ons ¨laagbijdegrondse¨ internetverkeer niet groot zal zijn. Met verwijzing naar bovenstaande quote: Openbaar vervoer da's toch om ellende vragen :evil: Zonder gekheid: probleem zal dus wel aan wat anders liggen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...