Ga naar inhoud

WinXP: stuurprog's nieuwe hardware niet geïnstalleerd Code28


Aanbevolen berichten

Ik gebruik WindowsXP HomeEdition met SP1 (toegezonden door MicroSoft) later "toegevoegd". De software was al geïnstalleerd. Een CD van WinXP heb ik niet. Een backup van de software staat op een afgescheiden klein deel van de harddisk. Zo is de PC afgeleverd. Ik heb later een tweede harddisk ingebouwd en weer later een USB SD Reader aangekoppeld. Bij beide apparaten zijn geen drivers bijgeleverd (dat was niet nodig voor WinXP). De installatie ging niet goed. De apparatuur werkt echter wel goed. Mooi, maar nu heb ik bij het starten van de PC steeds 2x de kreet: Nieuwe hardware gevonden. De installatie wizzard verschijnt. Bijwerken van de stuurprogramma's geeft steeds de volgende melding: Er is een probleem met de installatie van deze hardware. ..... Een van de voor dit programma geïnstalleerde filterstuurprogramma's is ongeldig. De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd (Code28). In Apparaatbeheer staat bij beide apparaten een gele cirkel met daarin een zwart uitroepteken. Opnieuw activeren van WinXP geeft alleen maar de melding dat het systeem al geactiveerd is. Harddisk = WDC WD800JB-00CRA1 SD Reader = Pocket Reader CR-T2-UD De apparatuur werkt wel, maar ik wil van die irritante meldingen en installatieprocedures af bij het starten van het systeem. Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Hartelijk dank voor de reactie. Uitschakelen in dit profiel veroorzaakt inderdaad dat de gele cirkel wordt vervangen door een rood kruis. Echter ... bij het opstarten van de PC komt het systeem in een loop terecht. Het systeem blijft nieuwe hardware vinden, die je moet installeren, hetgeen niet goed gaat. Daarna vindt het systeem opnieuw nieuwe hardware, die je moet installeren, hetgeen wederom niet goed gaat. Enz. enz. enz. Bovendien is de uitgeschakelde hardware dus ook echt uitgeschakeld en niet meer te bereiken. Gewoon hetzelfde effect alsof je de hardware daadwerkelijk weer fysiek uit de PC hebt verwijderd. Ik heb de nieuwe hardware toch maar weer ingeschakeld in het profiel.
Link naar reactie
Ja, ik heb IBM DLA als geïnstalleerd staan. Het is de tegenhanger van Direct CD. Beide programma's dienen er voor om een CD-RW te kunnen gebruiken alsof het een grote diskette is. De aanwezige CD-reader blijkt ook een CD-Writer te zijn. Nooit opgemerkt, maar ook nooit gemist. Verwijderen zal dus waarschijnlijk geen nare bijverschijnselen hebben. Alleen achteraf weer installeren zal niet makkelijk zijn, aangezien ik geen software op CD-Roms heb. Alle software staat op een hidden deel van de harddisk als backup (alleen in zijn geheel terug te zetten). Ik ben even nieuwsgierig naar de reden waarom DLA mogelijk de veroorzaker van het ongemak is. Met vriendelijke groet, Relhok
Link naar reactie
Dit advies lost je probleem niet op, maar het lijkt me verstandig om een backup te maken van die hiden partitie. Met Norton Ghost kan je een image daarvan maken. Met Partition Magic kan je de partitie waarschijnlijk wel zichtbaar maken. Je kunt dan de bestanden op CD zetten. Om terug te komen op je probleem. Wat geeft XP aan bij de eigenschappen van die apparaten met dat uitroepteken als reden voor dat uitroepteken. Mogelijk moet je de I/O adressen of de IRQ instellingenwijzigen omdat er een conflict is. Schrijf wel de oude instellingen eerst op. Lukt dat niet, kan je proberen om de drive-letters aan te passen van de nieuwe hardware. Die kan inderdaad een conflict veroorzaken met fictieve drives van brandprogramma's. Lukt dat niet, kan je ook een keer de toegevoegde apparaten verwijderen. Mogelijk dat het installeren nu wel in 1 keer goed gaat. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...