Ga naar inhoud

HD Raptor 10.000 rpm serial ATA


Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van zo'n mooie schijf zoals in de titlel is beschreven. De HD heb ik via een PDC Serial ATA controller als enige schijf in mijn pc gestopt. Alles werkt normaal alleen ........... Ik merk absoluut 0,0 verschil met mijn oude schijf en daarom heb ik een keer de sisioft sandra benchmark uitgevoerd. Hierbij kreeg ik het resultaat dat mijn schijf zelfs nog langzamer is dan ata66 en ata100 7200 schijven!!!!!! Hier schrok ik wel een beetje van omdat ik veel geld voor mij nieuwe schijf heb betaald en dus schijnbaar niet krijg wat ik verwacht. Is er nog iets dta ingesteld moet worden mbt tot snelheden ofzo. Kan ik nog iets nakijken of zijn er programmatjes die kunnen checken wat er mis is?
Link naar reactie
Ik heb ooit 's een artikel gelezen op tweakers. Weet niet of het op jou van toepassing is. Maxtor-schijven: Nieuwe generatie harde schijven kunnen naast DMA-settings ook op de harddisk zelf, bepaalde settings gekozen worden. Voor een Conservatieve setting (wanneer stabiliteit belangrijk is) of een snelle setting (wanneer snelheid belangrijk is). Nou scheen in dat artikel dat mensen nogal verbolgen waren over het feit, dat MAXTOR het zo had geregeld dat je voor die setting, na installatie, maar EENMALIG kon kiezen. Wellicht dat een bezoekje aan hun website jou meer info kan verschaffen hierover en wellicht staat je harddisk dus op een "conservatieve setting". Suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...