Ga naar inhoud

Audio en Data branden


Aanbevolen berichten

Op brandgebied ben ik toch nog een redelijke dombo, ik doe het gewoon te weinig. Een paar simpele vragen waar ik mee zit: Track at once: is dit zowel voor audio als data bruikbaar, of moet/kan je bij data fikken beter kiezen voor "CD at once"?? Als je bij het branden van data kiest voor track at once, kun je dan ook kiezen voor "sessie sluiten" en "CD niet sluiten"?? M.a.w.: kun je een CD-R met data "open" laten, zodat er naderhand nog gegevens aan toe te voegen zijn? Wie maakt me even wijzer? Groet, Ton
Link naar reactie
Het gebruik van cd-r of cd-rw maakt niets uit. En om te stoeien met je brandprogramma is een cd-rw een ideale optie, zoals Stelf01 al terecht opmerkte. Ik brand bijna alles als disc at once, DAO. Zeker bij kopieen van een audio-cd zonder pauzes tussen de tracks, denk aan inelkaar overlopende nummers en live opnames. Bij een multiesessie cd, waarbij je naderhand nog data kunt toevoegen, een optie die ook voor audio is te gebruiken, staat het programma in track at once, TAO. Maar de beste leermeester ben niet ik, maar jijzelf, met het uitproberen van de diverse mogelijkheden en het uiteindelijke effect ervan in combinatie met een cd-rw. :)
Link naar reactie
Je begrijpt het wel, maar niet goed :) Als je betreffende cd-r voor het eerst gebruikt, met de bedoeling hier later meer bestanden aan toe te voegen, dan vink je aan beginnen met multisessie schijf. Op een later tijdstip, wanneer je data wil toevoegen, dan stop je betreffende cd-r in de brander en ga je naar doorgaan met multiesessieschijf. Je kunt dan mappen toevoegen, slepen met je muis, of bestanden aan reeds bestaande mappen op de cd-r toevoegen. Het wijst zich eigenlijk vanzelf. Ik ga uit van het gebruik van NERO met nederlandse taal. Oh ja, als je een gewone cd-r wilt branden, dan vink je aan geen multisessieschijf. Succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...