Ga naar inhoud

Monitor piept....


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een monitor die piept. Het is, denk ik, de voeding, maar kan je daar zelf wat aan doen? Niet iedereen hoort het, te hoog, maar als je het hoort dan wordt je helemaal gek... Is dit een gevalletje dat ter reparatie moet worden gestuurd of kan ik zelf met een soldeerbout de boel verbouwen??? Het is namelijk een condensator icm een diode en een weerstand die vervangen moeten worden ( ooit eens in m'n stagetijd gedaan). Maar geen idee meer hoe, wat en waar.....
Link naar reactie
In principe piept iedere monitor of tv. Alleen de een gaat harder dan de andere. En lang niet iedereen hoort dat, oudere mensen zowie zo niet Volgens mij is de spoel die aan het einde van de beeldbuis zit daar normaal gesproken de oorzaak van. Meestal is dat rond de 15Khz. Ik zou ff kontakt opnemen met de importeur of dit binnen de toleranties ligt.
Link naar reactie
Ik heb een Samsung SyncMaster 753DFX, die piept ook heel hoog maar alleen ín textmode(s). Heel raar, ZEER iriterend. Mijn zus en ma horen niks, mijn broers weer wel ik ook. En ik programmeer in textmmode is zeer iritant. Als ik de mnitor op een andere pc aansluit blijft hetzelfde. Laten repareren is me te duur, volgens mij ligt het aan de stroom van de monitor, want als ik soms met de stroom stekker achter in me beeld klooi, dan piept ie ff niet maar vijf minuten later weer wel :cry:
Link naar reactie
Bij kleurenTV's wil het nog wel eens aan de hoogspanningstrafo liggen. Dit probleem heb ik ook wel eens gehad bij een TV en toen heb ik de trafo-contactpunten op de print opnieuw doorgesoldeerd. Problem solved. Doe dit echter alleen als je echt zeker weet wat je doet!!!!! Als je iets fout doet, krijg je me toch een oplawaai, waarvan ik niet kan zeggen of je het nog kan doorvertellen... Groetjes, Christian.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...