Ga naar inhoud

Blauw scherm en opstartprobleem


Aanbevolen berichten

Beste forummers, Onlangs ervaar ik steeds vaker het probleem dat mijn pc blijft hangen en een blauw scherm weergeeft. Ik weet niet of dit een software of een hardware probleem is, maar in het blauwe scherm staat ik contact op moet nemen met mijn hardwareleverancier als ik het probleem vaker zou hebben. Na een blauw scherm kan ik niets anders doen dan de pc opnieuw opstarten of uitzetten. Daarnaast had ik laatst, bij het krijgen van een blauw scherm, het probleem dat ik mijn pc niet meer kon opstarten. Bij het aanzetten ging ie niet eens naar de geheugenteller. Hij bleef hangen bij het energieteken. Bios opstarten lukte ook niet, ondanks meerdere keren opstarten. Toevallig klipte ik daarna het aan-uitknopje van de adapter uit en weer aan (achterkant van de pc). Toen deed mijn pc tot mijn opluchting het weer. Als jullie misschien weten wat dit probleem zou kunnen zijn, dan hoor ik dat graag. Ik denk zelf dat het of mijn moederboard, intern geheugen of videokaart is. Maar aangezien ik een leek ben in hardwareproblemen, vraag ik jullie hulp. Dit zijn mijn systeemspecificaties MSI K7t266 pro Intern geheugen 256 mb Videokaart ABIT MX440 64 mb 128 bits. Maxtor 40 gb. AMD1600+ Hopend op een spoedig antwoord, Petoer
Link naar reactie
[quote:8dcb11af28="Petoer"]Onlangs ervaar ik steeds vaker het probleem dat mijn pc blijft hangen en een blauw scherm weergeeft. Ik weet niet of dit een software of een hardware probleem is, maar in het blauwe scherm staat ik contact op moet nemen met mijn hardwareleverancier als ik het probleem vaker zou hebben. [/quote:8dcb11af28]Als je steeds dezelfde foutmelding in het glauwe scherm ziet, dan is het vermoedelijk een te traceren probleem. Toen mijn hard schijf kapot aan het gaan was, waren de symptomen vergelijkbaar, alleen zat er geen lijn in de foutmeldingen. Er komt helaas een moment dat het opstarten, zelfs met volledig stroomloos maken, dat die niet meer opstart. In dit geval diagnostiek software van de hd fabrikant draaien en controleren of de schijf okay is. Bij een specifiek foutmelding kan het een driver probleem zijn. Staan er foutmeldingen in het logboek?
Link naar reactie
BEste hulpverleners, Ik zojuist even in het logboek gekeken en er staan inderdaad een aantal foutmeldingen in. Bij het systeem logboek staat regelmatig de foutmelding 'NetBT' en in het toepassing logboek staan regelmatig de foutmeldingen 'application hang' of 'application error' Ik heb vandaag nog geen blauw scherm gehad maar dat is een kwestie van tijd. Ik zal dan noteren wat er exact staat. Mischien weten jullie dan iets meer. Met vriendelijke groet, Petoer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...