Ga naar inhoud

Instellingen Hyundai Q17


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een paar dagen geleden een Hyundai Q17 TFT gekocht. Mooie monitor, maar het lukt mij niet goed om alles goed te configureren. Zo las ik op de website van Tom's Hardware dat het instellen lastig is. Hij zet een paar bestandjes met instellingen op zijn site, te weten: 5000 K analog profile 5000 K digital profile 6500 K analog profile 6500 K digital profile Deze bestanden heb ik binnengehaald en zoals hij adviseert gekopieërd in C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\color. Dit doet echter niet veel, heb ik de indruk. Ik zie absoluut geen verschil met de instellingen van de cd-rom van Hyundai en wat hij levert. Ik moet zeggen plaatjes e.d. zijn zeer mooi en goed, alleen text is niet scherp en duidelijk. Vooral benamingen van icoontjes op het bureaublad. Ik weet zeker dat dit op een of ander manier goed in te stellen moet zijn. Deze monitor staat ook bekend om zijn goede weergave van tekst. Is er iemand die mij verder kan helpen? Dat zou prachtig zijn. Alvast heel erg bedankt. Ruurd
Link naar reactie
Een 17" heeft een vaste resolutie van 1280x1024. Stel die om te beginnen in, dat moet je uitgangspunt zijn. Een TFT kan een lagere dan de vaste resolutie niet mooi weergeven. Het installeren van de driver gaat als volgt. Ga in apparaatbeheer naar de monitor en selecteer die. Bij eigenschappen kies je voor bijwerken stuurprogramma, je zegt dat je zelf wilt bepalen welk apparaat en je bladert naar de locatie van het inf-bestand. Het kleurprofiel installeer je door rechts te klikken op het bureaublad, eigenschappen, instellingen, en kleurmanagement. Ik geef het een beetje grof aan, heb nl. niet XP en bovendien de Engelse versie. Bij een TFT kun je bovendien in XP nog cleartype aanzetten. Eerste link gevonden: http://www.xs4all.nl/~verduijn/cleartype.htm
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...