Ga naar inhoud

opstartprobleem (zelfs met opstartdiskette)


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb een (groot) probleem met het opstarten van een pc. Hij wil niet meer opstarten. Zelfs niet met opstartdiskette! Wanneer je de pc inschakelt, gaat ie wél gewoon de "memory test" uitvoeren. Daarna detecteert ie de IDE devices, maar bij de overgang naar het volgende scherm blijft ie hangen op een zwart scherm met knipperende cursor (wit horizontaal streepje) in de linker bovenhoek. Wat kan er mis zijn? (En wat kan je daar aan doen?) Alvast bedankt. Sander
Link naar reactie
[quote:86934de4d3="General X"]Dan worden alle instelling uit de bios gereset. Je hebt dan de bios zo als hij uit de fabriek komt. Als je een eventueel bios update hebt gedaan blijft die wel, alleen de instellingen worden gereset.[/quote:86934de4d3] Ik dacht dat dat gebeurt als je "Load BIOS Defaults" kiest in de BIOS. Er is toch een verschil tussen het terugzetten van BIOS defaults en het 'clearen' van CMOS?
Link naar reactie
[quote:41d6f1ff6c="General X"]Ja, het kan ook nog rigorueser: haal de batterij er 1 min uit dat geeft hetzelfde efect. Overigens als ej de jumper op Clear Cosmos zet gaat je comp niet aan, je moet hem eerst terug zetten op gewooon. Dat je ut eve weet....[/quote:41d6f1ff6c] Bedankt voor al je reacties! Dan ga ik dat maar 's proberen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...