Ga naar inhoud

Alcatel usb modem HCCnet/KPN


Aanbevolen berichten

Sinds 2 weken geabonneerd op ADSL van HCCnet via een usb modem van Alcatel. Na installatie van de software werkt het ok. Mijn probleem is dat het opstarten van de computer nu veel langer duurt. Nadat de melding Windows wordt geladen verschijnt stopt het ratelen van de harde schijf en begint het linker groene ledje van het modem knipperen. Na 11x gaat het continue branden en gaat het rechter ledje 2 sec. rood branden om dan ook groen te gaan knipperen. Na 3x gaat het opstarten verder, te horen aan de harde schijf, en nadat het bureaublad met de pictogrammen gereed is gaat ook het rechter ledje continue branden. Na op het pictogram "ADSL verbinding" in de tray te klikken komt de verbinding tot stand. Toen ik nog analoog internette ging het opstarten veel sneller, 30 sec. De helpdesk van de HCC kan me niet verder helpen, alle instellingen doorgelopen en alles was correct, maar toch is het knipperen van het modem niet normaal. Ik werk onder W98SE en heb een ASUS mb CUS-L2C 815E. Heeft iemand dit verschijnsel ook, of weet hoe het opgelost kan worden? Ik hou me voor elk zinnig bericht aanbevolen.
Link naar reactie
Ik heb ethernet : komt door de USB modem. WIndows start op, en dan wordt de USB aangesproken. Vervolgens gaat de modem zich initialiseren, dat duurt altijd effe. Dus wachten de pgms in windows totdat de modem ready is. Dat is volgens mij de verklaring. Waarom heb ik er geen last van. Ik heb een software router. In de PC zit ook SCSI. Tegen de tijd dat ie de scsi bios voorbij is en windows aan het sgarten is, dan is mijn ethernet modem al lang warm gedraaid. Alle lampjes zijn dan al op groen en start windows dus vlot door.
Link naar reactie
[quote:728c2e988c="plextor"]adsl met een ethernet modem is het besten en snelste. adsl met een usb modem is ??????????????.[/quote:728c2e988c] komt er nu een nuttige bijdrage???? :-? ik heb ook een usb-modem en bij mij initialiseert hij ook tijdens het opstarten alleen laadt windows wel tegelijkertijd door... Misschien komt dat omdat ik winxp heb? succes ermee
Link naar reactie
ik heb ook adls usb modem ook van hccnet en winxp enne bij mij gaat hij tijdens het windows logo bij ut booten( duurt bij mij niet lang) de rode lichtje aan en eenmaal windwso gestart en aangemeld is de usb modem alle twee de lichtjes al op groen bij mij dus ik heb dat verschijnsel niet btw de systeem waar de modem opstaat is een router ibm pentium 3 677 mhz (dankzij overklokken zie andere forum) 265mb
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...