Ga naar inhoud

Hard Disk vervangen en gegevens ervan kopieren


Aanbevolen berichten

De HD in m'n computer wil ik vervangen door een nieuwe. De gegevens van de oude HD wil ik weer hebben op de nieuwe HD zonder dat ik het besturingssyteem en alle geinstalleerde programma's opnieuw moet installeren. Is er een eenvoudige manier om dit te doen. OS= W98 SE. PC zit -normaliter- niet in netwerk maar heeft wel netwerkkaart.
Link naar reactie
Dit klinkt aardig. Kun je alleen wat uitgebreider zijn in de beschrijving van de stappen? Wat gebeurt er als ik de nieuwe HD als slave aansluit en de PC start? Hoe ziet W98 de slave disk. Als vrije ruimte? Kan ik met ghost vanaf een diskette de kopieeropratie uitvoeren en vervolgens met bijv. PowerQuest -ook vanaf diskette- de "niewe" C partitie activeren?
Link naar reactie
Net wat BrigitteW schrijft Norton Gost, makkelijker gaat haast niet. BTW Ghost word ook gebruikt om systemen te pre-installen voor o.a. pc prive projecten, het is namenlijk ondoenlijk om voor ieder te leveren systeem als een DJ cd na cd te laden en een systeempje op te bouwen, dus ghosten. immage op de HD en klaar. Greetz bye mike
Link naar reactie
[url=http://home.tiscali.be/cortewalle/PC%20en%20hardware%20problemen/Formatteer%20je%20harde%20schijf%20eens%20en%20begin%20terug%20van%20nul.htm]Hier[/url] wordt het heel simpel uitgelegd. Je moet het gedeelte hebben dat gaat over klonen. Ghost werkt prima vanaf diskette. Als je de PC start met de tweede harde schijf als slave herkent het bios 'm wel. Windows zal 'm niet zien als ie nog niet gepartitioneerd en geformatteerd is. Maar da's niet nodig als je gaat "ghosten". Als de nieuwe harde schijf groter is dan de oude, en de partities ook groter dan de oude, kan het juist wel handig zijn om eerst te partitioneren. Waarschijnlijk moet je dat anders na het ghosten doen omdat ie de grootte van de oude partities aanhoudt. Met partition magic kun je inderdaad de bootpartitie actief maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...