Ga naar inhoud

Nieuw systeem besteld... goede keuze?


Aanbevolen berichten

Ik ben wel een gamer! Ik kom ook kiezen uit een andere videokaart maar die is zo @#$ veel duurder, met deze kan ik toch ook genoeg? zoveel game ik nou ook weer niet, en wat dat betreft is het verschil vrij klein toch? Ik heb mijn eigen systeem ook gemaakt bij dell, een deel was voorgeconfigureerd maar je kan dan alles nog veranderen :D
Link naar reactie
Beetje vreemde volgorde.... Eerst bestellen en dan hier vragen of het de goede keuze is geweest. Maar goed. Je hebt een aardige "middenklasse" apparaat gekocht. Je kunt er een paar spellen op doen, internet, email en veel software uit het pakket Office zal als een zonnetje draaien. Voldoende zwaar voor een soepele WindowsXP.
Link naar reactie
Dell levert ook de 9800 en de 9800 pro in haar systemen. Mocht je het geld kunnen uitgeven, ga d'rvoor. Je zult nergens voor die meerprijzen een dergelijke kaart clean voor dat geld kunnen aanschaffen. Voor de rest kan je effe kijken: - Is het 533 FSB of 800 FSB ? Met de laatste ben je "toekomstgericht" zodat nieuwe cpu-upgrades op termijn van 1 1/2 a 2 jaar mogelijk zijn
Link naar reactie
Nou ja, ik snap wat jullie bedoelen. :wink: Maar toko's als Mycom en Computerland maken ook PC'tjes op maat. Ook dan heb je het voordeel dat je er niet automatisch XP home edition bij krijgt, scheelt toch weer honderd-zoveel euri! :D Vervolgens installeer je de Windows die je nog heb liggen. Of nog beter: Linux! Maar dat is weer een ander forum geloof ik. :wink:
Link naar reactie
[quote:3cd6a2f235="Frommel"]Beetje zonde van je geld... :-? Je kunt beter zélf een PC'tje in elkaar schroeven, dan heb je tenminste een PC op maat. Meestal nog een stuk goedkoper ook, alleen al omdat je er dan geen Windows bij neemt, want die heb je waarschijnlijk al... :wink:[/quote:3cd6a2f235] Ben ik niet geheel met je eens. Ik heb onderzoek daarnaar verricht en kom tot de conclusie dat mijn kennis, die net een dell dimension 8300 gekocht heeft met enkele opties, deze qua prijs in pricewatch vergeleken met voor 85 % exact dezelfde onderdelen en voor 15 % bijna exact dezelfde onderdelen, de dell zo'n 75 euro goedkoper uitkwam. Verder is een nadeel als je een PC in onderdelen besteld bij computerboer om de hoek, qua garantie en support (zeg niet dat de telefonische support van Dell goed is, ik weet meer ahum..) maar doel dan op de "vervangingssupport" een groot bedrijf die kosten beter kan dragen en sneller geneigd is tot vervanging van onderdelen als het hardwareboertje om de hoek, die het toch al moeilijk heeft. Natuurlijk zijn er altijd ook goede (online)winkels, die wel adequate vervangingssupport bieden. Maar bij dell heb je zonder rembours retour versturen gewoon het nieuwe onderdeel binnen 1 werkdag in huis, kostenloos. Uiteraard betaal je voor die garantie en zal dat heus ergens wel verstopt zitten in prijs. Ik denk dat je alleen een PC zelf moet samenstellen indien: 1. Je meer wilt dan alleen PC'en. Dus overklokken, modden enz... 2. Je technisch goed onderlegt ben. Leken in mijn omgeving verwijs ik naar Dell. En niet naar compaq of HP. Tegen technisch goed onderlegde mensen zeg ik, wat wil je ? 1. Overklokken ? -> geen dell nemen, zelf pc'tje bouwen Het prijsvoordeel wat een zelfgemaakte Pc zou hebben, is in mijn ogen niet geheel waar of anders gezegd: "ik ben een spectaculaire lagere prijs tov Dell nog niet tegengekomen".
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...