Ga naar inhoud

USB versie 1.1 of 2.0???


Aanbevolen berichten

Er zijn zelfs 3 USB 2.0 typen. De naamgeving van die typen is niet erg logisch. De snelheid hangt af van het type dat je kiest. Zoek dus even op internet naar de meest wenselijke. Een USB 1.1 apparaat doet het wel op een USB 2.0 poort, maar is heel erg langzaam. Of je USB 2.0 hebt, hangt af vvan je hardware. Die specificaties moet je dus zelf opzoeken. Of USB 2.0 ook geinstalleerd is hangt o.a. af van je besturingssysteem. Win98se kende destijds immers nog geen USB 2.0. Mogelijk zijn er op internet wel drivers voor te vinden.
Link naar reactie
[quote:11f11d060e="Bericht Etienne"]Ik wil een externe schijf van Maxtor kopen. Hoe weet ik of ik USB 1.1 of 2.0 moet kopen? [/quote:11f11d060e] Je zou ook een externe harddisk kunnen aanschaffen met USB en FireWire, zoals ik zelf heb. Deze kan zowel op USB 2.0 als USB 1.1 worden aangesloten. Alleen is USB 1.1 wel te langzaam voor een externe harddisk. Dus heb ik 'm aangesloten op de FireWire aansluiting van mijn Audigy.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:21f8160310="Etienne"]Ik wil een externe schijf van Maxtor kopen. Hoe weet ik of ik USB 1.1 of 2.0 moet kopen? Hoe kan ik bijvoorbeeld zien welke versie ik in mijn pc heb? En als ik nu een schijf met een aansluiting 1.1 koop, doet die het dan wel in combinatie met een pc met een USB 2.0? Graag jullie mening![/quote:21f8160310] Kijk in apparaatbeheer onder je USB-controllers: Universele Host-controller = versie 1.1 Enhanced Host-controller = 2.0 Ja, die zal het wel doen (zij het langzamer).
Link naar reactie
[quote:9569296baf="Etienne"]Ik wil een externe schijf van Maxtor kopen. Hoe weet ik of ik USB 1.1 of 2.0 moet kopen?[/quote:9569296baf] Ik zou nooit USB 1.1 kopen, zelfs als je nog geen echte USB 2.0 aansluiting heb. Een kaartje van pakweg 20 euro geeft je een gigantische snelheidswinst. Persoonlijk zou ik ook kiezen voor een combi Firewire/USB 2.0. ZO'n 3,5 inch case is wel te bemachtigen. Ik zou een model voor 5.25 inch, die heb ik nog niet gevonden.
Link naar reactie
[quote:7423dd92e7="Ben Jonson"][quote:7423dd92e7="jbeemen"]ik heb sinds gisteren een externe hd van maxtor en nu heb ik hem aangesloten op de ports IEEE 1394 firewire. Is dit verstandig of moet ik hem gewoon in de usb 2.0 stoppen en wat is het verschil tussen de twee???[/quote:7423dd92e7] Die Firewire is veel sneller. :)[/quote:7423dd92e7] Ik heb van de week nog een maxtor 250GB externe schijf getest op mijn systeem, ik heb USB 2.0 en Firewire. Volgens de specificatie's van IEEE1394(Firewire) en USB 2.0 zou USB 2.0 sneller moeten wezen, echter toen ik met beiden 20GB aan data kopieerde was Firewire aanmerkelijk sneller zoals Ben hier juist opmerkt. Als je een Externe HDD aanschaft zou ik dus voor Firewire gaan en niet voor USB 2.0 (laat staan 1.1.)
Link naar reactie
[quote:a0f5769509] Kijk in apparaatbeheer onder je USB-controllers: Universele Host-controller = versie 1.1 Enhanced Host-controller = 2.0 Ja, die zal het wel doen (zij het langzamer). [/quote:a0f5769509] Ik heb een (Toshiba Satellite) laptop met de volgende usb controller : Apparaattype : ALi PCI to USB controller. Fabrikant : ACER Labs Inc. Hardwareversie: 003 Weet iemand welke usb versie dat is ? Het is al een oudere laptop (485 mhz / 64mb ram).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...