Ga naar inhoud

USB kaartlezer werkt niet


Aanbevolen berichten

Mijn moeder heeft een probleem met de kaartlezer. Deze heeft steeds goed gewerkt, maar als ze hem vandaag instak werd er geen drive toegewezen. Het lampje brand wel, en het kaartje zit erin. Ook opnieuw starten, usb in en uitpluggen helpt niet. Software is normaal niet nodig bij XP. Ik heb de usb controllers eens gecheckt, maar deze werken ook. Iemand een idee, of zou de lezer stuk zijn? thx
Link naar reactie
Ik heb inmiddels ongeveer gevonden wat het is. Op de Usb kabel die naar het bakje loopt, zitten 8 pinnetjes. De aansluiting van het bakje heeft er 4. Nu worden die pinnetjes in de kabel dmv een plastiek stukje naar 4 aansluitingen gebracht. Ik heb nu gezien dat een stukje van het plastiek is afgebroken, en 2 pinnetjes niet meer verbonden worden met elkaar. Daardoor werkt het volgens mij niet meer. Ik heb inmiddels een nieuwtje besteld daar die kabel toch niet appart te vinden zal zijn. Ik zal misschien wel als ik tijd heb de kabels eens manueel verbinden, misschien dat het dan terug zal werken. Toch bedankt voor de tips.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...