Ga naar inhoud

computer start maar half op


Aanbevolen berichten

Heb sinds kort probleem. Als ik computer start dan blijft hij halverwege steken. Iedere keer weer. Wel lampje van pc en harddrive, maar verder geen piepjes en doorstart. Ook geen beeld. Kan niet rebooten met floppy of wat dan ook. Ik kan dus ook niet in de bios. De vier ledjes van het moederboard zijn dan ook rood. Wat ik nu gemerkt heb is, dat als ik eerst de netstekker eruit haal, dus alle spanning eraf en dan weer spanning erop en vervolgjes computer aanzet hij wel doorstart. Normaal gesproken haal ik altijd na gebruik de spanning van mijn pc. Zou er iets met de voeding aan de hand zijn? Heb MSI K7T Pro 2A board en AMD 1.1, twee harde schijven Maxtor en draai XP. Wie weet raad? Alvast bedankt Theo
Link naar reactie
als bij een msi boardje vier rode lampjes branden, betekent dit dat er iets aan de hand is met de cpu (of hij is kapot, of verkeerd geplaatst) of het moederboard zelf. Aangezien het systeem af en toe wel doorstart lijkt de cpu me wel in orde. Het zou idd ook een probleem kunnen zijn met de voeding. Check ff of de voltages van je voeding goed zijn (bijvoorbeeld met het programma Motherboard Monitor).
Link naar reactie
Als ik de pc opstart met de normale in-uit knop krijg ik hem niet opgestart. Ik zie lampjes branden van de schijf en pc (groen en rood) voorop de pc. Maar hij start niet door en ik kom niet in de bios, geen beeld dus. Ik kwam er gisteren achter toen ik de pc opgenmaakte en ik de stekker uit het stopcontact haalde, dat ik daarna wel kon starten. Nu blijkt dus dat ik de stekker uit het stopcontact moet halen en daarna gewoon kan starten. Ik heb de batterij getest en er uitgehaald en deze geeft 3.3 volt spanning. Ik kan dus wel in de bios als ik eerst maar even de stekker eruit haal.......Vandaar ook dat mijn tijd niet meer juist was omdat de batterij er uit is geweest. Theo
Link naar reactie
[quote:80df37adc0="Teejoo"]Ik kwam er gisteren achter toen ik de pc opgenmaakte en ik de stekker uit het stopcontact haalde, dat ik daarna wel kon starten. Nu blijkt dus dat ik de stekker uit het stopcontact moet halen en daarna gewoon kan starten. [/quote:80df37adc0] Hmm, wijst op een probleempje met de netvoeding of het moederbord.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...