Ga naar inhoud

Netwerkprinter maken


Aanbevolen berichten

Ik heb een printer(epson 700Photo) aan m'n lpt1 poort hangen. Verderop in het Lan 1tje met usb(Canon [i:e896c24f4f]i[/i:e896c24f4f]450). Mijn vraag is of er iets bestaat waardoor ik de printer rechtstreeks aan m'n router of hub kan koppelen. Het zal wel nodig zijn dat de printer dan een IP-adres heeft lijkt me. Tzal wel heel vaak gevraagd of gedacht zijn maar ik heb er tot nu toe nooit iets over gelezen of gehoord. Wie wel??
Link naar reactie
Tja een servertje kan natuurlijk. (daar zal linux wel wat handigs voor hebben). Ik ouwe 486kast heb ik nog wel of een P133, P300. Dan heb ik de 24 uur per dag een voeding van 300W draaien. Nu weet ik niet of 300W de capaciteit of het opgenomen vermogen is. Wat me veel handiger lijkt is een stukje hardware wat zelf een ip heeft zoals mijn router.
Link naar reactie
[quote:e2fca81bac]Wat me veel handiger lijkt is een stukje hardware wat zelf een ip heeft zoals mijn router.[/quote:e2fca81bac] Daar heb ik het ook over, zo'n stukje hardware heet een printserver. Zo'n ding gebruikt niks aan stroom (die van mezelf gebruikt volgens mij maar een paar Watt). Zo'n ding is echt verschrikkelijk handig, ik heb een laserprinter en heb dat apparaatje gewoon op de printerpoort gezet en toen een ip-adres gegeven en aan me router gehangen. Onder windows 9x heb je nog client software nodig maar winddozen:D met een NT kernel kunnen hem zo zien als TCP/IP poort.
Link naar reactie
ik heb zelf het zelfde probleem ik heb een printer die ik wil delen door een adsl router met print server erin maar mijn pc die moet dan aan staan voordat ik met de andere pc's kan printen (wolgens mij komt dat omdat mijn printer aan de pc zit gekoppelt maar hoe wil je dan die printserver aan de router zetten (zit aan een apparte printserver een soort telefoonkabel aan die ook aan de netwerkkabels zit)
Link naar reactie
Zo'n apparaatje zet je rechtstreeks op je printer (in mijn geval dan, hoeft niet altijd). Dat apparaatje zet dan je LPT poort om in een UTP poort(gewone netwerkaansluiting) Dan gebruik je een gewone (UTP)Netwerkkabel om deze printserver aan je router/hub/switch te hangen. Op een computer installeer je dan server software of je gaat via een interne webpagina naar de instellingen van die printserver, en je kan dan zo alle instellingen aanpassen. Hier een link naar de printserver die ik heb: [url]http://www.axis.com/products/axis_540p/index.htm[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...